تندترین فلفل جهان چقدر تند است؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

در اکتبر 2023، اد کوری، پرورش دهندۀ فلفل اهل کارولینای جنوبی، زمانی که رکورد گینس را برای تندترین فلفل جهان با «فلفل ایکس» به ثبت رساند، ثابت کرد که استاد خلق فلفل‌های آتشین است؛ او رکورد خود را که 10 سال قبل با فلفل معروف «کارولینا ریپر» به ثبت رسانده بود، شکست.

اول صبح؛ در حالی که فلفل رکوردشکن «کارولینا ریپر» فقط کمی تندتر از مدل قبلی خود یعنی «ناگا وایپر» بود، فلفل پرورشی جدید آقای کوری، یعنی «فلفل ایکس»، با ثبت رکورد 2,693,000 «اس‌اچ‌یو»، با اختلاف زیادی از مدل قبلی خود پیشی گرفت.

به گزارش اول صبح؛ بر اساس رتبه‌بندی موسسه ملی استاندارد و فناوری، «اس‌اچ‌یو» مقیاسی است که سطح ترکیب شیمیایی کپسایسین را نشان می‌دهد و تعیین می‌کند که فلفل چقدر در دهان فرد ایجاد احساس تندی و حرارت می‌کند. برای مثال یک فلفل سبز معمولی که بعضی وقت‌ها برای ما بسیار تند و گزنده است، فقط بین 2 تا 8 هزار اس‌اچ‌یو حرارت و تندی ایجاد می‌کند. (این را با میزات تندی 2 میلیون و 600 هزار واحدی «فلفل‌ایکس» مقایسه کنید).

3

کوری اولین بار فلفل ایکس را در کانال یوتیوبی Hot Ones به نمایش گذاشت و نشان داد که این فلفل چقدر تند است. همانطور که کوری به آسوشیتدپرس توضیح داد، خوردن این فلفل یک تجربه واقعا دردناک برای خود او بوده است.

«سه ساعت و نیم حرارت را حس می‌کردم. بعد گرفتگی‌ها ظاهر شدند. آن گرفتگی‌ها وحشتناک هستند. تقریباً یک ساعت زیر باران روی دیوار مرمری دراز کشیده بودم و از درد ناله می‌کردم.»

اگرچه کوری یک دهه پیش کارولینا ریپر را معرفی کرد، اما توضیح داد که چندین سال روی توسعۀ فلفل ایکس کار کرده است. به گفته کوری، 10 سال طول کشید تا فلفل ایکس را از مرحله آزمایشی به ثبت رکورد برساند و این شامل 5 سال از سر گذراندن آزمایش‌های مختلف بود برای اینکه ثابت کند فلفل ایکس واقعا یک گیاه منحصر به فرد است که نمونۀ قبلی نداشته.

با این حال، برخلاف کارولینا ریپر، کوری دانه‌های فلفل ایکس را به صورت عام به فروش نمی‌رساند. در حال حاضر بیش از 10000 شرکت دیگر بدون اجازه او از نام کارولینا استفاده کردند و او می‌خواهد مطمئن باشد که فلفل ایکس درآمدزایی بیشتری برای خود او داشته باشد. بنابراین، در حال حاضر، هر کسی که می‌خواهد فلفل ایکس را امتحان کند، باید محصولی را مستقیما از شرکت  PuckerButt Pepper که متعلق به خود کوری است خریداری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار