فرهاد پازوکی که در کلمبیا دستگیر شده کیست؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

رسانه‌های آمریکای جنوبی خبر از دستگیری مردی «نروژی» داده‌اند که به مدت 20 سال رئیس یک باند بزرگ حمل و نقل مواد مخدر بوده است.

اول صبح؛ یک رئیس باند حمل و نقل مواد مخدر نروژی که به نام «فرهاد پازوکی» معرفی شده اخیرا در کشور کلمبیا دستگیر شده است. پازوکی متهم به رهبری یک باند بزرگ قاچاق کوکائین است که به وسیلۀ قایق‌های بادبانی، مقادیر زیادی کوکائین را از آمریکای جنوبی به اروپا منتقل می‌کرد.

به گزارش اول صبح؛ فرهاد پازوکی، که با لقب «پروفسور» شناخته می‌شد، رهبر این شبکه بین‌المللی قاچاق بوده است. او سابقه طولانی در قاچاق مواد مخدر داشت و اعتقاد بر این است که بیش از ۲۰ سال در این تجارت فعالیت می‌کرده است. این شبکه جنایی از یک ناوگان قایق‌های بادبانی برای حمل کوکائین از آمریکای جنوبی به اسپانیا استفاده می‌کرد. سپس مواد مخدر در اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی جمله بریتانیا توزیع می‌شد.

zimg_001_15

فرهاد پازوکی پس از فرار از یک عملیات پلیس در اسپانیا، نهایتا در کلمبیا دستگیر شد. او در فرودگاه بین‌المللی بوگوتا بازداشت شد.

این دستگیری نتیجه یک عملیات مشترک بین‌المللی بود که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده بود. پلیس اسپانیا، آژانس مبارزه با جرم سازمان‌یافته بریتانیا، پلیس نروژ، اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا و سازمان‌های اروپایی دیگر در این عملیات شرکت داشتند.

تا کنون هیچ رسانه‌ای اطلاعات جزئی‌تری دربارۀ پازوکی ارائه نکرده است و با وجود اینکه نام او ظاهرا نشان می‌دهد که اصلیتی ایرانی دارد، معلوم نیست که او دقیقا چه زمانی و از چه طریقی به تابعیت کشور نروژ درآمده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار