تاکسی پرندۀ هیوندا سه سال دیگر به بازار عرضه می‌شود

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

تاکسی پرنده هیوندای، به گفته کارخانه تا سه سال دیگر به بازار می‌آید.

اول صبح؛ هیوندای در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس‌وگاس یک تاکسی پرنده رونمایی کرد. این خودروساز کره‌ای می‌گوید این ماشین پرنده که نامش S-A2 است را برای استفاده عمومی در سال ۲۰۲۸ آماده می‌کند.

S-A2 ساخت زیرمجموعه هیوندای به نام سوپرنال است و مدیر پروژه‌اش یکی از مدیران هیوندای به نام جایون شین است که سابقه کار در ناسا دارد. S-A2 هشت ملخ دارد که از باتری نیرو می‌گیرند و می‌تواند تا ۴۵۷ متر از زمین فاصله بگیرد. حداکثر سرعتش بیش از ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است هر بار می‌تواند بین ۴۰ تا ۶۴ کیلومتر پرواز کند.

f7da4ed0-b883-11ee-8f07-bbfdfa890097

تاکسی پرنده می‌تواند 4 مسافر داشته باشد

هیوندای این تاکسی پرنده را برای استفاده در شهرها و پرواز در مسیرهای کوتاه طراحی است. لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke)، مدیر طراحی گروه خودروسازی هیوندای می‌گوید در طراحی S-A2 از آناتومی و شکل چشم‌های زنبور الهام گرفته شده و ملخ‌هایش آن برعکس هلیکوپتر‌ها حتی از یک ماشین ظرف‌شویی هم کم‌صداتر است.

سوپرنال اعلام کرده که پرواز‌های آزمایشی S-A2 از سال ۲۰۲۵ آغاز شده و پس از اخذ گواهینامه ایمنی، پروازهای تجاری از سال ۲۰۲۸ آغاز خواهد شد.

02b2cc10-b884-11ee-beb5-e1400df560f2

هیوندای تنها خودروسازی نیست که در حال ساخت ماشین‌های پرنده است. تویوتا، مرسدس-بنز، فولکس واگن و چند خودروساز چینی هم قصد دارند به این بازار وارد شوند. خودروسازان پیش‌بینی می‌کنند که تقاضا برای ماشین‌های شخصی در سال‌های آینده کمتر خواهد شد و آنها برای افزایش درآمد به روش‌های دیگری نیاز دارند.

بازار حمل‌ونقل هوایی شهری (Urban Air Mobility) یکی از این روش‌های جدید است. این تاکسی‌ها راه حلی برای ترافیک در شهرهای بزرگ است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده تقاضا برای آنها افزایش یابد. موسسه تحقیقاتی آمریکایی موردور (Mordor) ارزش بازار تاکسی‌های هوایی شهری را در سال ۲۰۳۶ بیش از چهل و پنج میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار