بهترین فیلم‌های کره‌ای دربارۀ زامبی‌ها؛ از ایستگاه سئول تا قطار بوسان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

در این مقاله بهترین های فیلم‌های زامبی محور کره‌ای را به شما معرفی می‌کنیم.

اول صبح؛ فیلم‌های زامبی مدت‌ها است که یکی از زیرژانرهای اصلی ترسناک به شمار می‌رود. به‌لطف آثاری مانند سریال The Walking Dead (مردگان متحرک)، شاهد تجدید حیات مدرن این زیرژانر بودیم. علاوه‌براین، سینمای کره جنوبی هم به‌طور خاصی از نظر فیلم‌های زامبی محبوب و موفق و پیشتاز بوده است. چه چیزی باعث می‌شود که فیلم‌های زامبی محور کره‌ای تا این اندازه جذاب باشند؟ با افزایش تولیدات این کشور، واضح است که این صنعت روی نبض زیرژانر زامبی‌ها قرار دارد. اگر دوست دارید مدت زمان بیشتری را با زامبی‌ها بگذرانید و سری هم به بهترین فیلم‌های زامبی محور کره‌ای بزنید، حتما این فهرست را تا انت‌ها دنبال کنید.

۱- فیلم ایستگاه سئول

seoul-station_3_11zon

کارگردان: یئون سانگ-هو

نویسنده: یئون سانگ-هو

بازیگران: شیم یون-کیونگ، ریو سونگ-ریونگ و لی جون

سال پخش: ۲۰۱۶

ژانر: اکشن، ترسناک و انیمیشنی

میانگین امتیازات Seoul Station در IMDB: ۶.۱

ایستگاه سئول، پیش‌درآمد انیمیشنی برای فیلم قطار بوسان است که در ادامه‌ی مقاله‌ی بهترین فیلم‌های زامبی محور کره‌ای معرفی خواهد شد. در میان رهگذران شلوغ و بی‌تفاوت، مردی بی‌خانمان با ظاهری خشن با زخمی خون‌ریز از گردن به ایستگاه شلوغ سئول پناه می‌برد. به نظر می‌رسد ولگرد خسته که توسط همه نادیده گرفته می‌شود، توسط چیزی گزیده شده است. او به آرامی تسلیم زخم مهلک خود می‌شود و می‌میرد. اما زیاد طول نمی‌کشد که به‌عنوان یک جسد درنده زنده می‌شود، به دیگران حمله می‌کند و بیماری مهلک خود را گسترش می‌دهد. در پس‌زمینه شیوع ناگهانی زامبی، سه بازمانده خوش‌شانس، نوجوانی فراری به نام هی سان، دوست آرام او به نام کی وونگ و پدر ناامیدش به نام سوک-گیو، برای اتحاد دوباره با چنگ و دندان مبارزه می‌کنند. اما، این تنها شب اول اپیدمی غیرقابل پیش‌بینی است و به نظر می‌رسد همه امیدها از دست رفته است. آیا مردگان متحرک، تنها هیولای داستان هستند؟ این فیلم انیمیشنی که با ۵۷۵ هزار دلار ساخته شد، به درآمدی ۲ میلیون دلاری دست پیدا کرد و امتیازات خیلی بالایی هم از منتقدان گرفت.

۲- فیلم خانواده عجیب: زامبی فروشی

the-odd-family-zombie-on-sale_4_11zon

کارگردان: لی مین-جه

نویسنده: لی مین-جه

بازیگران: جونگ جه-یانگ، کیم نام-گیل و اوم جی-وون

سال پخش: ۲۰۱۹

ژانر: کمدی، ترسناک و علمی تخیلی

میانگین امتیازات The Odd Family: Zombie on Sale در IMDB: ۶.۶

«درباره یک زامبی چه چیزهایی می‌دانی؟» خانواده عجیب: زامبی فروشی که مورد بعدی بهترین فیلم‌های زامبی محور کره‌ای است، حول محور خانواده پارک می‌چرخد؛ خانواده‌ای که پدر پیر آن‌ها توسط یک زامبی گاز گرفته می‌شود و زندگی آن‌ها بعد از این اتفاق به کلی تغییر می‌کند. هنگامی که آزمایش‌های غیرقانونی یک شرکت داروسازی به‌طور ناخواسته یک زامبی ایجاد می‌کند، خانواده پارک که حسابی عجیب و غریب هستند، آن را پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند که از آن سود ببرند؛ اما در همین حین، پدر آن‌ها توسط این زامبی گاز گرفته می‌شود. این فیلم کمدی، رضایت ۸۹ درصدی منتقدان را در راتن تومیتوز به‌دست آورد و امتیازات خوبی هم گرفت. آن‌ها معتقد بودند که این اثر، به‌جای پیروی از فرمول قابل پیشبینی این ژانر، نوآوری به خرج داد و پیچشی جذاب و البته غافلگیرکننده‌ای را روی آن اعمال کرد.

۳- فیلم زنده

alive-korean-movie_11zon

کارگردان: چو ایل-هیونگ

نویسنده: چو ایل-هیونگ و مت نیلور

بازیگران: یو آه-این، پارک شین-هه و لی هیون-ووک

سال پخش: ۲۰۲۰

ژانر: درام، ترسناک و اکشن

میانگین امتیازات #Alive در IMDB: ۶.۳

«تو باید زنده بمانی.» مردم سئول، بدون هیچ هشدار قبلی‌ای، ناگهان به طرز وحشتناکی خشن و آدمخوار می‌شوند و در خیابان‌ها، درست همانند زامبی، به عابران حمله می‌کنند. یک مرد جوان که در آپارتمان طبقه چهارم پدر و مادرش تنها است، همه‌ی این اتفاقات را نظاره می‌کند. هیچ مواد غذایی خاصی در آپارتمان باقی نمانده است. به همین ترتیب او در اقدامی احمقانه، در خانه را باز می‌کند و درست در همان لحظه، یکی از همسایه در تلاش است تا به زور وارد خانه شود. با گذشت زمان، تلفن و اینترنت از کار میفتد و آب هم ته می‌کشد. زمانی‌که دیگر امیدی وجود ندارد، این پسر جوان، دختر بامزه‌ای را در آپارتمان روبه‌روی خود می‌بیند. این فیلم کره‌ای براساس فیلمنامه‌ای نوشته شده که خود آن فیلمنامه هم به فیلمی با نام Alone تبدیل شده بود. این اثر که مورد دیگری از بهترین فیلم‌های زامبی محور کره‌ای به شمار می‌رود، توانست نظرات مثبت منتقدان زیادی را به خود جلب کند؛ آن‌ها از بازی بازیگران، داستان آزاردهنده و برخی اوقات خنده‌دار فیلم زنده تعریف کردند و به این موضوع اشاره داشتند که این اثر اثبات کرد این ژانر هنوز هم چیزهای جدیدی برای تعریف کردن دارد.

۴- فیلم رمپانت

rampant-movie_2_11zon

کارگردان: کیم سونگ-هون

نویسنده: هوانگ جو-یون

بازیگران: هیون بین، جانگ دونگ-گون و کیم یوی-سونگ

سال پخش: ۲۰۱۸

ژانر: درام، اکشن و تاریخی

میانگین امتیازات Rampant در IMDB: ۷

«یک تاریکی روی امپراطوری سایه می‌افکند.» در ابتدای داستان این شماره از بهترین فیلم‌های زامبی محور کره‌ای، لی چانگ که یک شاهزاده چوسون است، به گروگان سلسله چینگ گرفته می‌شود. با وجود اینکه او علاقه‌ی زیادی به نوشیدن، ارتباط با زن‌ها و قمار دارد و از آن‌ها لذت می‌برد، شمشیرباز عالی و حرفه‌ای هم به شمار می‌رود. در طی این مدت، برادر بزرگتر لی چانگ یعنی لی یانگ به تاج و تخت می‌رسد و برادر اسیر خود را به چوسون بازمی‌گرداند. به این ترتیب، او بعد از گذشت بیشتر از ۱۰ سال به خانه بازمی‌گردد. اما مدت زیادی نمی‌گذرد که لی چانگ متوجه می‌شود که باید با هیولاهایی که در تاریکیِ شب بیداد می‌کنند، روبه‌رو شود و مقابله کند. این فیلم با وجود امتیاز خوبی که در آی‌ام‌دی‌بی گرفت، نظرات متنوعی از منتقدان دریافت کرد که برخی از آن‌ها خوب و برخی بد بودند؛ علاوه‌بر این، عملکرد خوبی هم در باکس آفیس نداشت و با وجود ۱۵ میلیون دلار بودجه ساخت، تنها به ۱۲.۴ میلیون دلار درآمد رسید.

۵- فیلم پادشاهی: آشین از شمال

kingdom-ashin-of-the-north-cover_1_11zon

کارگردان: کیم سئونگ-هان

نویسنده: یون-هی کیم

بازیگران: جون جی-هیون، کیم سی-آه و پارک بیونگ-یون

سال پخش: ۲۰۲۱

ژانر: درام، اکشن و فانتزی

میانگین امتیازات Kingdom: Ashin of the North در IMDB: ۷

«انتقام در راه است.» این مورد از فهرست بهترین فیلم‌های زامبی محور کره‌ای، قسمت ویژه‌ای از سریال Kingdom (پادشاهی) به شمار می‌رود. پادشاهی: آشین از شمال به‌عنوان یک داستان فرعی، ریشه‌ها و فرضیه‌های گیاه رستاخیز را مورد بررسی قرار می‌دهد و مسائل مربوط‌به آن را آشکار می‌کند و توضیح می‌دهد. این فیلم تلویزیونی، اسرار پنهانِ هویت آشین را هم به تصویر می‌کشد. این فیلم حول محور شخصیت آشین می‌چرخد و به‌صورت عمقی او را معرفی می‌کند؛ شخصیتی که در انتهای سریال معرفی شده بود. فیلم پادشاهی: آشین از شمال به‌عنوان دنباله‌ای درکنار فصل دوم سریال پادشاهی هم توصیف می‌شود. در این فصل، گروهِ لی چانگ، زمانی‌که در حال سفر به شمال هستند، با شخصی اسرارآمیز برخورد می‌کنند؛ آن‌ها در تلاش هستند که منشاء افراد آلوده را کشف کنند.

۶- فیلم شیون

the-wailing_5_11zon

کارگردان: نا هونگ جین

نویسنده: نا هونگ جین

بازیگران: کواک دو-وون، هوانگ جونگ-مین و چون وو-هی

سال پخش: ۲۰۱۶

ژانر: درام، ترسناک و اسرارآمیز

میانگین امتیازات The Wailing در IMDB: ۷.۴

صبح یک روز بارانی افسری دست و پا چلفتی از اداره پلیس با جنایتی عجیب و هولناک روبه‌رو می‌شود. قتل‌های عجیب و غریب به سبک فیلم Memories of Murder (خاطرات قتل) تکرار می‌شود. پلیس به‌دنبال کشف معمای قتل‌های زنجیره‌ای با نیروهای شیطانی برخورد می‌کند و باید تلاش کند تا خانواده خود را از شر شیطان در امان بدارد. این اثر چندین ژانر را با هم تلفیق کرده است؛ وحشت، جنایی با محوریت قاتل زنجیره‌ای، اسلشر و اکشن را در هم‌می‌آمیزد و عصاره‌ای شگفت‌انگیز تحویل‌مان می‌دهد. پایان‌بندی فیلم یکی از شگفتی‌های سینمای کره‌جنوبی است. جایی که پای شیطان وسط می‌آید و قدرت انتخاب و جبر به بازی گرفته می‌شود. این فیلم بیشتر از هر چیزی به خاطر فیلم‌برداری صحنه‌هاش اکشنش مورد توجه قرار گرفته است. این فیلم با بودجه‌ای ۸ میلیون دلاری ساخته شد و سرانجام توانست به درآمدی بالغ بر ۵۱.۳ میلیون دلار دست پیدا کند.

۷- فیلم قطار بوسان

train-busan-man_6_11zon

کارگردان: یئون سانگ-هو

نویسنده: پارک جو-سوک

بازیگران: گونگ یو، ما دونگ-سوک و جونگ یو-می

سال پخش: ۲۰۱۶

ژانر: اکشن، ترسناک و دلهره‌آور

میانگین امتیازات Train to Busan در IMDB: ۷.۶

سوک-وو، پدری است که وقت خیلی زیادی برای دخترش سو-آن، ندارد. آن‌ها به همراه هم سوار یک قطار سریع KTX می‌شوند که قرار است آن‌ها را از سئول به بوسان ببرد. اما در طی این سفر، آخرالزمان آغاز می‌شود؛ در طی این مسیر، اکثر جمعیت کل سیاره زمین، به زامبی‌هایی تبدیل می‌شوند که برای خوردن گوشت انسان، دست به هر کاری می‌زنند. درحالی‌که قطار KTX با سرعت در حال نزدیک شدن به بوسان است، مسافران مبارزه با یکدیگر را آغاز می‌کنند؛ مبارزه بر سرِ اعضای خانواده و زنده ماندن دربرابر زامبی‌هایی که قصد جان آن‌ها را دارند. اولین شماره و آخرین مورد از بهترین فیلم‌های زامبی محور کره‌ای در زمان اکران خود توانست رکورد بزرگی را به نام خود ثبت کند؛ اولین فیلم کره‌ای که توانست بیش از ۱۰ میلیون نفر را به سینماها بکشاند. با بودجه‌ای ۸.۵ میلیون دلاری، ۹۸.۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد؛ باتوجه‌به چنین شهرت و موفقیتی، طبیعی بود که دنباله‌ای هم برای آن ساخته شود که با نام Peninsula (پنیسولا) در سال ۲۰۲۰ اکران شد.

 

منبع: زومجی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار