نظرات منتقدان دربارۀ فیلم «تلماسه 2» (Dune: Part Two)؛ یک اثر علمی‌تخیلی حیرت‌آور

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

به تازگی اولین واکنش‌ها به فیلم Dune ۲ منتشر شده و اکثر منتقدان آن را شاهکاری تماشایی توصیف کردند. با توجه به ستایش پرشوری که منتقدان از این فیلم کرده‌اند شاید بتوانیم از همین حالا با خیال راحت آن را بهترین فیلم علمی تخیلی سال 2024 بنامیم.

اول صبح؛ به تازگی فیلم Dune: Part Two در لندن به روی پرده سینماها آمده و به همین خاطر نیز مخاطبانی که فرصت تماشای این اثر سینمایی مورد انتظار را به دست آوردند، در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اثر سینمایی واکنش نشان دادند و آن را اثری شاهکار خطاب کردند.

این اثر سینمایی دنباله‌ای برای فیلم ابتدایی آن به شمار می‌رود و بار دیگر دنی ویلنوو نیز سکان کارگردانی آن را در دست دارد. تیموتی شالامی، زندیا، فلورنس پیو، ربکا فرگوسن، خاویر باردم، آستین باتلر، جاش برولین و آنیا تیلور جوی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند.

2024-dune-part-two-4k-movie-dr-1400x1050-1602.jpg_11zon

گریفین شیلر:

فیلم «تل‌ماسه ۲» نه تنها اثری بزرگ از دنی ویلنوو به شمار می‌رود بلکه حماسه علمی تخیلی بزرگی برای یک نسل است. این فیلم داستانی از تعصب کورکورانه و فساد است که به شکلی بسیار تماشایی و خارق‌العاده به نمایش گذاشته شده است و سفر پر از مشکل پل را نشان می‌دهد. این فیلم زبان من را بند آورد.

دیه‌گو آندالوز:

فیلم «تل‌ماسه ۲» دستاورد سینمایی ماندگاری است. این فیلم از لحاظ فنی، داستانی و موضوعی بهتر از فیلم اول است و دنی ویلنوو توانسته با کمک نقش‌آفرینی درخشان و پیچیده تیموتی شالامی به جاه‌طلبی خودش دست پیدا کند. این اولین بلاک‌باستر سال ۲۰۲۴ است که حتما باید دید.

استیون واینتراب:

همانطور که انتظار می‌رفت، فیلم «تل‌ماسه ۲» را خیلی دوست داشتم. در این اثر سینمایی، فیلمسازی عالی، موسیقی متن خارق‌العاده و بازی عالی بازیگران همگی در کنار هم قرار گرفتند. این فیلم دو ساعت و ۴۰ دقیقه زمان دارد و دوست داشتم که طولانی‌تر از این می‌بود.

کورتنی هاوارد:

آستین باتلر در این اثر سینمایی کاملا متحول‌کننده، فریبنده و به طرز اغواکننده‌ای شیطانی است. دیو باتیستا نیز توانسته نقش‌آفرینی جذابی از خودش ارائه کند. ربکا فرگوسن نیز توانسته پر قدرت ظاهر شود و این در حالی است که فلورانس پیو توانسته یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خودش را ارائه کند.

Atom:

اینگونه است که افسانه‌ها ساخته می‌شوند. این فقط یک فیلم نیست بلکه رویداد سینمایی متحول‌کننده‌ای است و تجربه‌ای همانند فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» را به ارمغان می‌آورد. این فیلم پر از جادوی ناب سینما است.

رزا پارا:

به جرأت می‌توانم بگویم که فیلم بی‌نقص و بهتر از فیلم اول است. همه شخصیت‌پردازی‌ها، توسعه داستان و جهان‌سازی در اکت سوم فیلم به ثمر می‌نشینند. اکت سوم همه را به حیرت فرو می‌برد و زبان از توصیف آن قاصر است.

Cinema Tweets:

دنی ویلنوو در یک فیلمسازی استادانه و شاهکار، توانسته فراتر از انتظارات برود و تجربه سینمایی خارق‌العاده و جادویی‌ای را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

اسکات مندلسون:

فیلم «تل‌ماسه ۲» دستاورد صوتی و تصویری بزرگی هم تراز با آثاری همچون فیلم John Wick ۴ و فیلم Avatar ۲ است. اجراهای قوی بازیگران و اکشن‌های جذاب در این فیلم وجود دارد اما این اثر در میانه راه داستانش ته می‌کشد و تا نقطه اوج خودش درجا می‌زند.

فیلم «تل‌ماسه ۲» در تاریخ ۱ مارس سال ۲۰۲۴ میلادی (جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲) روی پرده سینماهای سراسر جهان اکران می‌شود.

 

منبع: گیمفا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار