بهترین فیلم‌های سینمایی کره جنوبی دربارۀ کره شمالی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

در کره جنوبی مردم علاقۀ زیادی به فیلم‌هایی دارند که با موضوع همسایۀ شمالی‌شان ساخته شده باشد. به همین دلیل است که فیلمسازان کره‌ای نیز به سمت به تصویر کشیدن زوایایی از فرهنگ و سیاست کرۀ شمالی رفته‌اند.

اول صبح؛ از زمان عرضه فیلم Shiri در سال ۱۹۹۹، سینماهای کره جنوبی با مجموعه‌ای از فیلم‌ها و سریال‌هایی که با نگاه به زندگی و اتفاقات کره شمالی ساخته می‌شدند، موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند.

به گزارش اول صبح، در اینجا نگاهی خواهیم داشت به بهترین فیلم‌های کره‌ای با موضوع کرۀ شمالی؛ از Joint Security Area به کارگردانی Park Chan-wook در سال ۲۰۰۰ گرفته تا کمدی 6/45 محصول سال ۲۰۲۲.

Joint Security Area (2000)

منطقه

این فیلم داستان دوستی بین سربازانی از دو سوی مرز کره شمالی و کره جنوبی را به تصویر می‌کشد که در یک حادثه ناخوشایند درگیر می‌شوند. این دوستی خطرناک باعث ایجاد یک فاجعه سیاسی می‌شود؛ بازیگرانی مانند سونگ کانگ-هو، لی بیونگ-هون و لی یونگ-ئه در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

Welcome to Dongmakgol (2005)

خوش آمد

این فیلم داستان جالبی از دو گروه نظامی از دو کشور مخالف (کره شمالی و کره جنوبی) را روایت می‌کند که در یک روستای دورافتاده با یکدیگر روبرو می‌شوند. این داستان با حضور بازیگرانی چون جونگ جه‌یونگ و شین ها‌کیون ساخته شده است.

Swing Kids (2018)

کیدز

این فیلم داستان یک سرباز کره‌شمالی را به تصویر می‌کشد که در یک اردوگاه اسیران در کره‌جنوبی به رقص تپ اعتیاد پیدا می‌کند. این فیلم با حضور دو ستارۀ کی‌پاپ (D.O. و شین ها کیونگ) با موضوع زندگی، موسیقی و رقص، پر از رنگ و جذابیت است.

The Spy Gone North (2018)

اسپای

این فیلم داستان جاسوسی از کره‌جنوبی را روایت می‌کند که به دنبال نفوذ در سیاست‌های مخفی کره‌شمالی است. این فیلم با بازیگری هوانگ جونگ-مین، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها دربارۀ کره شمالی است.

The Journals of Musan (2010)

ژورنال

این فیلم داستان یک پناهنده کره‌شمالی را به تصویر می‌کشد که در کره‌جنوبی با مشکلات و تبعیض مواجه می‌شود. این فیلم با بازیگری و کارگردانی پارک جونگ-بوم، از جوایز متعددی در جشنواره‌های بین‌المللی برخوردار بوده است.

Secret Reunion (2010)

سکرت

این فیلم داستان دو عامل سابق اطلاعات کره‌شمالی و کره‌جنوبی را روایت می‌کند که بعد از سال‌ها دوباره با یکدیگر ملاقات می‌کنند. این فیلم با بازیگری سونگ کانگ-هو و گانگ دونگ-وون، از محبوب‌ترین فیلم‌های اکشن و هیجانی کره‌ای است.

Taegukgi: The Brotherhood of War (2004)

برادرهود

این فیلم داستان دو برادر را روایت می‌کند که در جنگ کره از هم جدا می‌شوند و در دو سوی جبهه قرار می‌گیرند. با تصاویر نسبتاً بزرگ میدان جنگ و ارتباط خانوادگی عمیق و عاطفی، این فیلم یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین فیلم‌ها دربارۀ جنگ دو کره است.

 

Steel Rain 2: Summit (2020)

باران

داستانی دربارۀ رییس‌جمهور کره‌جنوبی و یک فرمانده کره‌شمالی که در محیطی پر از تنش قرار می‌گیرند. فرمانده کره شمالی نهایتا رئیس جمهور کره جنوبی را به همراه یک مقام آمریکایی گروگان می‌گیرد.

Silmido (2003)

سیلمیدو

این فیلم داستان عملیات نظامی کره‌جنوبی برای آموزش گروهی از افراد مخالف کره‌شمالی است که به یک ماجراجویی خطرناک تبدیل می‌شود.

6/45 (2022)

645

این کمدی درباره دو سرباز کره‌شمالی و کره‌جنوبی است که در مرز به یک بلیت برنده لاتاری برمی‌خورند و درگیر یک ماجرای خنده‌دار می‌شوند. این فیلم یک تصویر جدید و خنده‌دار از مسائل جدی اجتماعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار