بهترین سریال‌های هیجان‌انگیز و ترسناک کره‌ای در سال 2023

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های اکشن، مهیج و ترسناک کره‌ای در سال 2023 را ملاحظه می‌کنید.

اول صبح؛ در گذشته، سریال‌های کره‌ای بیشتر به داستان‌های عاشقانه، تاریخی و خانوادگی معروف بودند. اما امروزه، کره جنوبی سریال‌های اکشن، ترسناک و خشونت‌آمیز زیادی تولید می‌کند که مخاطبان را شگفت‌زده می‌کنند.

به گزارش اول صبح؛ این تغییر به دلیل ظهور پلتفرم‌های استریم مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس است. این پلتفرم‌ها محدودیت‌های تلویزیون سنتی را ندارند و می‌توانند محتوای خشن‌تری را پخش کنند.

در نتیجه، برخی از سریال‌های کره‌ای جدید اغلب حاوی صحنه‌های خشن، خون‌بار نیز هستند. این متن به معرفی بهترین سریال‌های هیجان‌انگیز کره‌ای در سال 2023 پرداخته که شامل داستان‌هایی درباره انتقام‌جویی، هیولاها و جنایت هستند.

مامور خودسر

vigilante

این سریال اکشن و هیجانی در ماه نوامبر 2023 پخش شد و به محبوب‌ترین برنامه در کره جنوبی تبدیل شد. این سریال بر اساس یک وب‌تون معروف به همین نام ساخته شده است. داستان درباره کیم جی-یونگ، یک دانشجوی ممتاز آکادمی پلیس است که زندگی دوگانه‌ای دارد. او به عنوان یک مامور خودسر، مجرمان را شکار کرده و مجازات می‌کند تا نواقص سیستم قضایی کره را جبران کند. اقدامات او توجه رسانه‌های ملی و حمایت عمومی گسترده‌ای را به خود جلب می‌کند، اما پلیس محلی که قصد دستگیری او را دارد، نیز به دنبالش می‌افتد. آیا جی-یونگ در نهایت دستگیر و افشا خواهد شد؟

سریال از همان صحنه‌های ابتدایی با تراژدی‌ای که مسیر جی-یونگ را تغییر می‌دهد، شما را به خود جلب می‌کند و با اکشن و هیجان مداوم، شما را بر لبه صندلی نگه می‌دارد.

دختر نقابدار

دختر نقابدار که از یک وب‌تون محبوب اقتباس شده، به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های غیرانگلیسی زبان نتفلیکس تبدیل شد. این سریال هفت قسمتی داستانی بلند مدت را از دید قهرمان یا ضدقهرمان یعنی کیم مو-می (با بازی سه بازیگر مختلف) و چندین شخصیت دیگر روایت می‌کند.

کیم مو-می که از ظاهر خود ناراضی است، روزها یک کارمند عادی و شب‌ها یک شخصیت اینترنتی ماسک‌دار است. اما برخوردهای او با طرفدارانش به سرعت از کنترل خارج شده و عواقب تراژیکی به همراه دارد. این سریال تیره، گیرا و نامتعارف با پیچش‌ها و معماهای فراوان، شاهکاری است که ترکیبی از آثار پارک چان-ووک و سریال زنان کوچک را تداعی می‌کند. همچنین به مسائل مهمی مانند قلدری، تنهایی، ریاکاری، تبعیض جنسیتی و وسواس جامعه به زیبایی پرداخته و نگاهی به فرهنگ کره از دهه ۸۰ تا ۲۰۰۰ می‌اندازد.

جانور گیونگ‌سونگ

gyeongseong-creature-netflix

این یکی از مورد انتظارترین سریال‌های سال ۲۰۲۳ بود؛ ترکیبی منحصر به فرد از ترس و درام تاریخی. داستان این سریال در سال ۱۹۴۵، زمانی که کره تحت استعمار ژاپن بود، جریان دارد. جانگ ته-سانگ (با بازی پارک سئو-جون) باید از ارتباطات خود استفاده کند تا معشوقه کمیسر پلیس ژاپن را پیدا کند وگرنه همه چیز خود را از دست می‌دهد. کارآگاه یون چائه-اوک (با بازی هان سو-هی) به دنبال مادر گم‌شده خود می‌گردد و هر دو با یک هیولای ترسناک روبرو می‌شوند که بقای آنها را تهدید می‌کند.

از گور برخاسته

revenant

این یک سریال مرموز و ترسناک فوق‌العاده از کیم اون-هی، درباره زنی به نام گو سان-یئونگ است که پس از تماس با یک شیء مرموز به ارواح پلید مبتلا می‌شود. با مرگ افرادی که با او در ارتباط بودند، سان-یئونگ با استاد افسانه‌های قدیمی کره‌ای، یئوم هه-سانگ (با بازی اوه جونگ-سه)، همکاری می‌کند تا حقیقت پشت این مرگ‌ها را کشف کند.

معامله

the-deal

سریال معامله داستان دو دوست قدیمی به نام‌های لی جون-سونگ و سونگ جه-هیو است که برای پرداخت بدهی‌های خود تصمیم به ربودن پارک مین-وو، همکلاسی سابق خود، می‌گیرند. اما این تصمیم آنها به سرعت از کنترل خارج شده و عواقب مرگباری به همراه دارد.

محرّک

moving

این سریال بر اساس یک وب‌تون ساخته شده و داستان گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی را روایت می‌کند که توانایی‌های ویژه‌ای از والدین خود به ارث برده‌اند. آنها سعی می‌کنند این توانایی‌ها را پنهان کنند اما وقتی نیروهای شرور به دنبال آنها می‌آیند، والدینشان هر کاری می‌کنند تا آنها را محافظت کنند.

راننده تاکسی؛ فصل دوم

taxi-driver

این سریال که به صورت آزاد از وب‌تون "تاکسی دلوکس" الهام گرفته شده، داستان گروهی از ماموران خودسر را دنبال می‌کند که برای شرکت رینبو ترانسپورت کار می‌کنند. این گروه نه تنها خدمات تاکسی ارائه می‌دهد، بلکه عدالت را به نمایندگی از مشتریان خود اجرا می‌کند.

سگ‌های خونی

bloodhounds

داستان سگ‌های خونی درباره کیم گون-وو، یک بوکسور با استعداد است که از پول جایزه‌هایش برای کمک به مادرش در دوران همه‌گیری استفاده می‌کند. او با هونگ وو-جین، هم‌رزم سابق خود در نیروی دریایی، دوست می‌شود و با هم علیه یک نزول‌خوار بی‌رحم مبارزه می‌کنند.

رأی کشنده

the-killing-vote

رأی کشنده بر اساس یک وب‌تون ساخته شده و داستان فردی ناشناس به نام گایتال را روایت می‌کند که هر دو هفته یک بار یک نظرسنجی ملی درباره اعدام مجرمان انجام می‌دهد. اگر بیش از ۵۰ درصد از مردم به اعدام رأی دهند، گایتال آن مجرم را به قتل می‌رساند.

افتخار؛ بخش دوم

the-glory

افتخار داستان مون دونگ-اون، قربانی قدیمی زورگویی در مدرسه را روایت می‌کند که تصمیم به انتقام از قلدرهای سابق خود می‌گیرد. این سریال در دو بخش منتشر شد که بخش دوم آن در مارس سال 2023 به نمایش درآمد.

شب فرا رسیده

night-has-come

سریال شب آمده است ترکیبی از "همه ما مرده‌ایم" و "آلیس در سرزمین مرزی" است. داستان درباره دانش‌آموزان دبیرستانی است که در یک اردوگاه مجبور به بازی مافیا با عواقب مرگبار می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار