بزرگ‌ترین گاف‌های سینمایی و تلویزیونی در تاریخ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

پرفروش‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی هم از گاف و خطا مصون نبوده‌اند. از حضور فیلمبردار جلوی دوربین تا نشانه‌های دنیای مدرن در صحنه فیلم‌های تاریخی با راهنماتو همراه باشید تا به برخی از بزرگ‌ترین خطاهای تاریخ سینما اشاره کنیم.

اول صبح؛ با اینکه جادوی هالیوود اغلب ما را با داستان‌گویی‌ها و تصاویر نفسگیر مسحور می‌کند، هر از گاهی هم چیزها دست به دست می‌دهند تا اتفاقی غیرمنتظره – خطا در سینما و تلویزیون -رخ دهد.

این خطاها و لغزش‌ها گاهی تبدیل می‌شوند به گنجینه‌های مخفی در فیلم‌ها که مدت‌ها ما را می‌خندانند و باعث می‌شوند هم درباره آن‌ها صحبت کنیم و هم به پیچیدگی‌های پشت‌صحنه در صنعت سرگرمی پی ببریم. با راهنماتو همراه باشید تا بخشی از این گاف‌های سینمایی را با شما در میان بگذاریم:

۱. لیوان قهوه اسرارآمیز در صحنه سریال «بازی تاج و تخت»

1

فیلم: بازی تاج و تخت

خطا: قهوه شرکت استارباکس در صحنه

سال: ۲۰۱۹

در دنیای پرهیجان و تنش وستروس، حتی تیزبین‌ترین چشم‌ها هم جزییات را ممکن است نبینند: یک فنجان قهوه استارباکس در وسط میزی در صحنه فیلمبرداری از ضیافتی مهم در این فیلم. این ناهنجاری مدرن در قلمرو فانتزی فیلم بازی تاج و تخت طرفداران آن را به شور و هیجان درآورد. دیدن شخصیت‌های محبوبمان که به جای نوشیدنی‌های سنتی، لاته می‌نوشیدند، منظره‌ای عجیب و غافلگیرکننده بود. این اشتباه یک‌شبه تبدیل به پدیده شد و باعث شد که هزاران میم و بحث درباره ندیدن چنین چیز واضحی در ویرایش نهایی تولید شود. به نظر می‌رسد که تخت آهنین تنها کرسی قدرت در این قلمرو نبود؛ احتمالا صندلی یک باریستا نیز دزدکی به این صحنه راه پیدا کرده بود.

۲. کروسان یا پنکیک؟

2

فیلم: زن زیبا

خطا: کروسان در دستان جولیا رابرتز ناگهان تبدیل به پنکیک می‌شود

سال: ۱۹۹۰

در فیلم زن زیبا صحنه‌ای از صبحانه را مشاهده می‌کنیم که با قوانین فیزیک نان‌پزی در تناقض است. جولیا رابرتز یک کروسان گاز می‌زند اما وقتی دوربین یک نمای پهن می‌گیرد و دوباره روی شخصیت برمی‌گردد به طرز معماگونه‌ای یک پنکیک دست بازیگر می‌بینیم. احتمالا صبحانه در بورلی هیلز تغییرشکل جادویی دارد.

۳. تصویر مگی در «خانواده سیمپسون»

3

فیلم: خانواده سیمپسون

خطا: مارج مگی را حامله است اما تصویر مگی روی دیوار است

سال: ۱۹۹۱

حتی این خانواده اسطوره‌ای هم از خطاهای مکرر مصون نبوده است. درحالیکه مگی هنوز در شکم مارج بود، سازندگان این انیمیشن تصویری از مگی را روی دیوار خانه نصب کرده بودند. آیا مگی نوزادی است که در زمان سفر کرده است؟ بگذارید به سازندگان سیمپسون‌ها اعتماد کنیم و فرض کنیم که می‌خواستند قدری طنز پارادوکسیکال به زندگی ما وارد کنند. این لحظه خنده‌دار در این انیمیشن معروف، به یکی از محبوب‌ترین صحنه‌ها در میان طرفداران دقیق آن تبدیل شد که به کشف نکات ظریف و ریزبینانه این سریال افتخار می‌کنند.

۴. برخورد سر استورم تروپر در جنگ ستارگان به چارچوب در

4

فیلم: جنگ ستارگان

خطا: سر استورم تروپر به چارچوب در می‌خورد

سال: ۱۹۷۷

در فیلم «جنگ ستارگان» (Star Wars) یکی از صحنه‌های جالب توجه و خنده‌دار یک استورم تروپر است که به‌طور تصادفی سرش را به چهارچوب در می‌کوبد. این اشتباه غیرمنتظره به‌طور گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفت و باعث خنده و بحث‌های زیادی میان تماشاگران شد. این خطای کوچک به یکی از لحظات به‌یادماندنی و محبوب در تاریخ این مجموعه سینمایی تبدیل شد، که نشان می‌دهد حتی در بزرگ‌ترین ماجراها، اشتباهات انسانی می‌توانند خود را نشان دهند.

۵. خودرو در نبرد

5

فیلم: شجاع‌دل

خطا: مشاهده خودرو در صحنه نبرد

سال: ۱۹۹۵

داستان حماسی مگل گیبسون درباره آزادی اسکاتلندی، با ورود دزدکی خودرو به صحنه نبرد، دچار خطایی نه-چندان-حماسی شد. به نظر می‌رسد برخی در همان حال که برای استقلال مبارزه می‌کردند، قطعه‌ای از تکنولوژی مدرن را نیز تصادفی با خودشان به صحنه نبرد آورده بودند. این اشتباه زمان‌پریشانه به یکی از خطاهای افسانه‌ای در تاریخ فیلم تبدیل شد و طرفداران و منتقدان با شوخی مطرح کردند که آیا جنگجویان فیلم شجاع‌دل هنر سفر در زمان را آموخته بودند. اگرچه دقت تاریخی در این لحظه نادیده گرفته شد، اما بدون شک یک داستان خنده‌دار و به یادماندنی برایمان به جا گذاشت.

۶. یک کابوی در دریای کارائیب

6

فیلم: دزدان دریایی کارائیب

خطا: مردی که پشت سر جانی دپ ایستاده بود کلاه کابوی به سر داشت

سال: ۲۰۰۳

در فیلم دزدان دریایی کارائیب مردی در پشت سر جانی دپ با کلاه کابویی مشاهده می‌شود. مشخص است که دزدان دریایی کارائیب از عناصر فانتزی خالی نیست اما این حضور افتخاری غیرمنتظره لایه‌ای جدید از معما را به آن افزود.

آیا کاپیتان جک اسپارو اتفاقی وارد پورتال زمان-فضا شده بود که او را از دنیای غرب وحشی به دریاهای آزاد آورده بود؟ یا شاید این یکی از آن تخم‌مرغ شانسی‌های هوشمندانه برای افرادی بود که دوست دارند برخورد واقعیت‌های جایگزین را در جهان سینما مشاهده کنند؟ بهرحال، این اشتباه باعث شد که طرفداران مشتاقانه در انتظار ماجراجویی بعدی دزدان دریایی با احتمالا حضور یک کابوی باشند.

۷. نوزاد تقلبی در تک‌تیرانداز آمریکایی

7

فیلم: تک‌تیرانداز آمریکایی

خطا: برادلی کوپر یک نوزاد پلاستیکی را بغل کرده که بچه او در فیلم است

سال: ۲۰۱۴

در فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» (American Sniper)، یک نوزاد ساختگی در یکی از صحنه‌ها دیده می‌شود که توجه زیادی را به خود جلب کرد. این اشتباه در اجرای فیلم باعث شد تا تماشاگران و منتقدان درباره واقعیت‌پذیری صحنه و نحوه استفاده از دکور و لوازم جانبی در تولید فیلم بحث کنند. این خطای کوچک به یکی از نکات مورد توجه و گفتگو در میان طرفداران و منتقدان تبدیل شد.

۸. ناپدید شدن آرایش چشم بتمن

8

فیلم: بتمن

خطا: آرایش چشم بتمن وسط صحنه ناپدید می‌شود

سال: ۱۹۹۲

با محو شدن آرایش صورت بتمن به صورت رازآلود در وسط فیلم، که حکم امضای چهره او را داشت، ناگهان خلق و خوی تاریک و تیره این شخصیت افسانه‌ای نیز گویی تغییر کرد. در یک صحنه، چشم‌های این شواله تاریکی با سایه‌های غلیظ تیره دیده می‌شود اما در صحنه بعدی به سرعت ناپدید می‌شود. شاید ابرقدرت بتمن فقط به قدرت بدنی و زیرکی او مربوط نمی‌شود بلکه به توانایی او در آرایش کردن و پاک کردن آرایش با سرعت نور هم مربوط است. این معمای آرایشی به یکی از بحث‌برانگیزترین مباحث در میان طرفداران بتمن تبدیل شد و الهام‌بخش نظریه‌های خلاقانه‌ای درباره وجود یک آرایشگر مخفی کنار دست بروس وین شد.

۹. دکمه‌های اشتباهی

9

فیلم: اِلف

خطا: مردی در خیابان در حال قدم زدن است که دکمه کتش را به بارانی بسته است

سال: ۲۰۰۳

در کمدی کریسمسی اِلف، شخصیت بادی با بازی ویل فرل لباس‌های عجیب و غریبی می‌پوشد. اما توجه تزبین ببیندگان به مردی جلب شد که در حال قدم زدن در خیابان‌های نیویورک، دکمه کت‌اش را به بارانی‌اش بسته بود. این اشتباه مد تبدیل به یکی از بهترین قسمت‌های فیلم شد و منجر به ترکیبی معماگونه از سبک و گرما شد. الف هنوز یکی از فیلم‌های کریسمسی محبوب است و این تصمیم عجیب و غریب ما را وا می‌دارد در مورد لباس‌های زمستانی دقت بیش‌تری کنیم.

۱۰. فیلمبردار در صحنه جنگ

10

فیلم: پسران بد

خطا: فیلمبردار در صحنه جنگ ظاهر می‌شود

سال: ۱۹۸۳

فیلم پسران بد مملو از سکانس‌های زد و خورد است اما هیجان این فیلم زمانی به اوج رسید که یک مشارکت‌کننده غیرمنتظره در فیلم مشاهده شد – یک فیلمبردار سرکش در پشت شخصیت‌هایی که در حال مبارزه هستند در حال ساختن یک فیلم کوتاه است. چه این فیلمبردار یک پاپاراتزی سرخود بود که دنبال صحنه‌ای اختصاصی می‌گشت یا عضوی از تیم فیلمبرداری که در تیررس قرار گرفته بود، این افزونه غیرعمدی، لایه‌ای غیرعمدی به واقع‌گرایی این فیلم افزود. با اینکه فیلمسازان ترجیح می‌دهند که عوامل را در پشت صحنه نگه دارند، این اشتباه به یکی از خاطره‌انگیزترین و گیج‌کننده‌ترین افزونه‌ها در تاریخ فیلم تبدیل شد.

۱۱. اصلا دستش به زمین نمی‌رسد

11

فیلم: جیمز باند

خطا: یک رفتگر در پس‌زمینه کار می‌کند اما جارویش حتی با زمین هم برخورد نمی‌کند

سال: ۱۹۷۹

در دنیای پر از اکشن جمیزباند، که در هر گوشه‌ای اتفاقی در حال وقوع است، حتی کوچک‌ترین جزییات می‌توانند تبدیل به علاقه‌مندی‌های جالب شوند. در یکی از صحنه‌ها، در حالیکه جاسوس باوقار در وسط لحظه‌ای در صحنه حاضر است، یکی از بینندگان متوجه می‌شود که یک رفتگر در پس‌زمینه در حال کار کردن است اما حتی جارویش به زمین برخورد هم نمی‌کند!

به نظر می‌رسد که کارکنان بخش نظافت در مأموریت مخفی‌شان، با نیروی جاذبه مبارزه می‌کردند تا بتوانند دنیا را تمیز نگه دارند. شاید یک جاروی استنثایی است که بدون برخورد همه جا را تمیز می‌کند، بهرحال این خطا حکایات خنده‌داری درباره احتمال وجود جاروهای مخفی در دنیای ام. آی. ایکس را رقم زد.

۱۲. تی‌شرت آستین‌دار یا بدون آستین؟

12

فیلم: سریع و خشن

خطا: اول ترن تی‌شرت آستین‌بلند به تن دارد و در صحنه بعد یک تی‌شرت آستین‌کوتاه دارد

سال: ۲۰۰۱

در دنیای پر از هیجان و آدرنالین سریع و خشن، فقط حرکات سریع رخ نمی‌دادند. در یکی از صحنه‌ها لباسی که بر تن جانی ترن وجود دارد، خیلی سریع‌تر از دنده عوض کردن ماشین مسابقه‌ای‌اش تغییر می‌کند. در چشم بر هم زدنی، آستین‌های لباس او به یک تی‌شرت تبدیل می‌شود و بینندگان را گیج کرد.

۱۳. یک نفر تشنه‌اش بود

13

فیلم: بازی تاج و تخت

خطا: بطری پلاستیکی در نزدیک پای سامول تارلی

سال: ۲۰۱۹

زمستان دارد از راه می‌رسد، و همینطور حمله پلاستیک! در یکی دیگر از خطاهای فیلم بازی تاج و تخت، یک بطری پلاستیکی آب به طور غیرمنتظره در نزدیکی پای سامول تاریل دیده می‌شود. این صحنه یکی از پرتنش‌ترین صحنه‌هاست. احتمالا به تیم تولید اطلاعی درباره اینکه وسایل مدرن نباید در صحنه حضور داشته باشند، داده نشده بود. این اشتباه فاحش رسانه‌های اجتماعی را به محلی از حدس و شوخی تبدیل کرد. آیا این پیامی از آینده بود یا صرفا خطای پنهان‌مانده از چشم سازندگان بود؟ هر چه که بود، یادمان آورد که حتی حماسی‌ترین داستان‌ها نیز نمی‌توانند از نگاه تیزبین اینترنت دور بمانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار