بهترین فیلم‌های کره‌ای با بازی درخشان «هیون بین»

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

در اینجا فهرستی از ۷ فیلم سینمایی و سریال کره‌ای را ملاحظه می‌کنید که هیون بین، یکی از مشهورترین چهره‌های صنعت سرگرمی کره، در آن‌ها ایفای نقش کرده است.

اول صبح؛ هیون بین بازیگر ۴۱ سالۀ کره‌ای است که با بازی درخشان در سریال‌های عاشقانه‌ای مثل «نام من کیم سام‌سون است»، «باغ مخفی» و «سقوط آزاد عشق»، به عنوان یکی از رمانتیک‌ترین بازیگران مرد کره‌ای در سطح جهانی شناخته شده است.

اما توانایی بازیگری هیون بین محدود به بازی در نقش مرد عاشق‌پیشه نیست. او در ژانرهای متنوعی هنرنمایی کرده و نقش‌هایی با حال و هواهای گوناگون را به عهده داشته است.

در این‌جا فهرستی از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای با هنرنمایی این ستارۀ محبوب را ملاحظه می‌کنید.

1. سریال «هاید، جکیل و من» (۲۰۱۵)

 جکیل

این سریال ۲۰ قسمتی در بعضی از قسمت‌ها ممکن است تا حدی کشدار به نظر برسد، اما بخش برجسته و تأثیرگذار این مجموعه، بازی بی‌نقص هیون بین است. داستان سریال حول محور شخصیتی می‌چرخد که دارای دو شخصیت متفاوت است، مشابه شخصیت معروف «دکتر جکیل و آقای هاید» اثر رابرت لوئیس استیونسون. شخصیت اصلی سریال مردی به اسم گو سئو جین (با بازی هیون بین) است که غالباً روحیه‌ای بی‌رحم و سرد دارد. اما زمانی که ضربان قلب گو سئو جین افزایش می‌یابد، شخصیت دیگری به نام رابین درون او بیدار می‌شود که برعکس، مهربان و با ملاحظه است. بازی هیون بین در این سریال نمایشی از توانایی‌های او به عنوان یک بازیگر همه‌فن‌حریف است.

2. فیلم سینمایی «مذاکره» (۲۰۱۸)

 مذاکمره

این فیلم جنایی نخستین بازی هیون بین در کنار سون یه‌جین قبل از همکاری درخشان آن‌ها در سریال «سقوط آزاد عشق» است. در این فیلم، هیون بین در نقش مین ته-گو ظاهر می‌شود؛ یک فروشنده اسلحه که گروهی از مردم را به گروگان گرفته است. سون یه‌جین نیز در این فیلم نقش یک مذاکره‌کنندۀ ارشد برای آزادی گروگان‌ها را بازی می‌کند. این نخستین بار است که هیون بین نقش یک شرور را بازی می‌کند و به خوبی نیز از عهده چالش‌های این شخصیت برمی‌آید.

هرچند «مذاکره» فیلمنامۀ خیلی قدرتمندی ندارد و منطق داستانی آن گاهی دچار اشکال می‌شود، اما به طور کلی این فیلم در تمام مدت سرگرم‌کننده است. به علاوه، فیلم شامل پیچش‌ها و صحنه‌های هیجان‌انگیزی است که بینندگان را در حال هیجان و تعلیق نگه می‌دارند. نوع ارتباط بین هیون بین و سون یه‌جین نیز از نکات جذاب و تماشایی این فیلم است.

3. سریال «خاطرات الحمرا» (۲۰۱۸)

حمرا

این سریال یکی از نمونه‌های نادر ژانر فانتزی در کارنامه هیون بین است. در این سریال هیون بین نقش مدیر عامل یک شرکت فناوری را بازی می‌کند که وقتی ایمیلی دربارۀ ساخت یک بازی ویدئویی با پس‌زمینۀ قصر الحمرا دریافت می‌کند، برای ملاقات با سازندۀ بازی به اسپانیا سفر می‌کند. او در آنجا با خواهر سازندۀ بازی (پارک شین هه) که مدیر یک هتل است ملاقات می‌کند. آشنایی این دو نفر با حوادثی عجیب و مرموز همراه می‌شود که علت آن‌ها کمرنگ شدن مرز بین واقعیت و دنیای تخیلی درون بازی ویدئویی است. بازی‌های درخشان، جلوه‌های ویژه جذاب و مضامین تخیلی باعث شدند که «خاطرات الحمرا» به یکی از پربیننده‌ترین و تحسین‌شده‌ترین سریال‌های کره‌ای تبدیل شود.

4. فیلم سینمایی «ماموریت محرمانه» (۲۰۱۷)

ماموریت

در این فیلم اکشن و کمدی هیون بین در نقش یک کارآگاه کره شمالی ظاهر می‌شود که با یک کارآگاه اهل کره جنوبی برای متوقف کردن یک عملیات غیرقانونی همکاری می‌کند. اگرچه داستان فیلم به طور کلی در قالبی کلیشه‌ای قرار دارد، اما به لطف بازی خوب بازیگران و تعادل بین صحنه‌های اکشن و کمدی، این فیلم در مجموع سرگرم‌کننده و جذاب از کار درآمده است. این فیلم در گیشه کاملا موفق عمل کرد و توانست چندین نامزدی و جایزه را نیز در جشنواره‌های مختلف به دست بیاورد. پس از موفقیت این فیلم، دنباله‌ای به نام «ماموریت محرمانه ۲: بین‌المللی» در سال ۲۰۲۲ ساخته شد که در آن هیون بین دوباره به نقش خود بازگشت.

5. سریال «نام من کیم سام‌سون است» (۲۰۰۵)

سامسون

این سریال به عنوان نسخه کره‌ای سریال «دفتر خاطرات بریجیت جونز» شناخته می‌شود. هیون بین در این سریال نقش هیون جین-هون را بازی می‌کند که مالک یک رستوران لوکس است و در مقابل او نیز کیم سون-آ در نقش سام‌سون بازی می‌کند که دختری افسرده با استعداد فوق‌العاده در پخت کیک است. ارتباط بین این دو نفر در ابتدا حالتی کاملا خصمانه دارد که به تدریج و در یک روند جذاب با لحظات کمدی، به سمت یک ارتباط عاشقانه پیش می‌رود.

ویژگی‌هایی که هیون بین را به یک قهرمان رمانتیک جذاب تبدیل می‌کند، به‌خوبی در این سریال به نمایش گذاشته شده است. این نقش یکی از نقاط عطف در کارنامه هیون بین بود که به او در مسیر ستاره شدن کمک کرد. ارتباط جذاب بین او و کیم باعث شد تا این سریال امتیازهای بالایی کسب کند و به یکی از پربازدیدترین سریال‌های کره‌ای تبدیل شود. «نام من کیم سام‌سون است» جوایز متعددی از جمله جایزۀ بهترین بازیگر برای هیون بین به ارمغان آورد.

6. سریال «باغ مخفی» (۲۰۱۰)

باغ

هیون بین اگرچه در «نام من کیم سام‌سون است» به شهرت رسید، اما بعد از نقش‌آفرینی در «باغ مخفی» سطح جدیدی از شهرت را تجربه کرد. این سریال داستانی عاشقانه را روایت می‌کند که با عناصری فانتزی مانند مبادلۀ بدن، ارتباط میان شخصیت‌های داستان را پیچیده‌تر می‌کند. هیون بین و‌ها جی‌وون نقش شخصیت‌های اصلی این سریال عاشقانه را بازی می‌کنند.

7. سریال «سقوط آزاد عشق» (۲۰۱۹)

01

این سریال عاشقانه به عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کره‌ای تاریخ شناخته می‌شود. داستان سریال دربارۀ عشق میان یک نظامی کره شمالی و یک دختر ثروتمند اهل کره جنوبی است که به صورت اتفاقی در هنگام پرواز با پاراگلایدر از مرز عبور کرده و در کره شمالی فرود آمده است. این دو شخصیت با وجود تفاوت‌های فرهنگی دلبستۀ یکدیگر می‌شوند و داستان عاشقانه‌شان با وجود خطرات سیاسی به پیش می‌رود.

هیون بین و سون یه‌جین با بازی درخشانی که در نقش شخصیت‌های اصلی این سریال ارائه کردند، به یکی از ماندگارترین زوج‌های عاشقانۀ صنعت سرگرمی کره تبدیل شدند. این سریال توانست ستایش‌های زیادی را از سوی تماشاگران و منتقدان دریافت کند و در جشنواره‌های مختلف نیز به نامزدی‌ها و جوایز متعددی دست پیدا کرد.

 

منبع: فرادید
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار