ساخت خانه‌ای در ویتنام با الهام از «آشیانۀ پرنده»

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

این اقامتگاه جدید به گونه‌ای طراحی شده که با آرزوهای حرفه‌ای مشتریان مطابقت داشته باشد و در عین حال به عنوان خلوتگاهی پر از گیاه برای پرورش فرزندان در محیط شهری باشد.

اول صبح؛ «خانه آشیانه» در ویتنام خانه‌ای است که به تازگی تکمیل شده است. این خانه را معماری به نام Ho Khue با در سر داشتن رویاهای یک زوج جوان ساخته است.

این اقامتگاه جدید به گونه‌ای طراحی شده که با آرزوهای حرفه‌ای مشتریان مطابقت داشته باشد و در عین حال به عنوان خلوتگاهی پر از گیاه برای پرورش فرزندان در محیط شهری باشد.

 1

پروژه «خانه آشیانه» برگرفته از نیازهای یک زوج جوان روزنامه‌نگار و معلم بود که خانه یک طبقه موجود خود را بزرگتر کرده بودند. آرزوی آن‌ها فضایی الهام‌بخش‌تر بود که به خلاقیت و بهره‌وری آن‌ها کمک کند. شوهر هنرمند که علاقه‌اش به موسیقی را با معار در میان گذاشته بود، جرقه مفهوم «لانه آشیانه» را زد؛ محیطی گرم که در آن خانواده بتوانند رشد کنند، علایق‌شان را دنبال کنند و فرزنداشان را پرورش دهند. در نهایت، مفهوم «درختستان» شکل گرفت، فضایی برای آرامش، کشف خلاقیت و مکانی برای پیوند خانواده.

 2

تیم طراح خانه آشیانه به رهبری Ho Khue از نیمی از زمین پشتی ملک برای ساختن یک ساختمان سه طبقه و مینیمال استفاده کرد که هسته اصلی خانه است. فضای باقی مانده به یک باغ سرسبز و چند طبقه تبدیل شد که روی آن یک بلوک خانه است و توهم یک اقامتگاه شناور را ایجاد می‌کند. طراحی ساختاری از چارچوب طبیعی یک درخت الهام گرفته، با یک سیستم ستون فولادی-بتنی سبک‌دار که ستون فقرات سازه را شکل می‌دهد.

3 

از هر نظر، خانه آشیانه شبیه یک لانه پرنده است که در یک باغ آرام ساخته شده است. این فضای مرکزی، قلب خانه است و اتاق نشیمن خانواده، اتاق مطالعه و نواحی تحقیقاتی را در بر می‌گیرد. این فضا یک خلوتگاه بسیار آرام است که خلاقیت را می‌پروراند و مکانی برای رشد خانواده در کنار هم است.

الهام از معماری سنتی ویتنام

4 

معمار هنگام انتخاب مصالح تکمیلی برای خانه آشیانه، از شهر باستانی هوی آن الهام گرفت. ساختار سنتی سقف، شامل دو بلوک خانه رو به حیاط مرکزی، نوعی ادای احترام به باغ زیبای قرار گرفته در قلب ملک است. چهارچوب‌های در چوبی، مشخصه معماری شهر هوی آن، طرح کلی منسجمی را برای خانه ایجاد کردند. افزون بر این، استفاده از بتن خام با پرداخت سابکاری برای ستون‌ها، پله‌ها و کف‌ها، حس ناهمواری و دوام را منتقل می‌کند. این انتخاب از مواد، ساکنان را به ارتباط با فضای طبیعی خانه دعوت می‌کند.

5

6

7

1

منبع: فرادید
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار