بیوگرافی و عکس‌های سعید راد/ تصاویر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

سعید راد بعد از جدایی از همسر اولش در سال ۱۳۵۴ و در ۲۸ سالگی برای بار دوم با همکار زن خود نوش آفرین که یکی از بازیگران و خواننده‌های مطرح آن زمان بود ازدواج کرد.

اول صبح؛  احمدسعید حق پرست راد که با نام هنری سعید راد شناخته می‌شود، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان زاده ۴ آبان ۱۳۲۶ در شهر تهران است. سعید راد دانشجوی رشته انصرافی رشته کشاورزی و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و از سال ۱۳۴۷ فعالیت هنری خود در سینما را آغاز کرد.

بیوگرافی سعید راد

نام: احمدسعید

نام خانوادگی: حق پرست راد

تولد: ۴ آبان ۱۳۲۶

محل تولد: تهران

پیشه: بازیگر

فرزندان: یک دختر و یک پسر

سعید-راد3

زندگی شخصی سعید راد

احمدسعید حق پرست راد با نام هنری سعید راد، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ۴ آبان ۱۳۲۶ در تهران متولد شد و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است.

ازدواج و فرزندان راد

سعید راد تا کنون دوبار ازدواج کرده و هر دو به طلاق منجر شده است. او از ازدواج اول خود یک دختر به نام نگاه و یک پسر به نام سام دارد.

دختر سعید راد دندانپزشک می‌باشد و پس از سال‌ها از کانادا به ایران مهاجرت کرده است. او دو پسر به نامهای آریا و اَدَم همتی دارد که فوتبالیست هستند و اَدَم عضو تیم جوانان پرسپولیس می‌باشد و در زمان برانکوو، در رده بزرگسالان هم توانست چند بازی به میدان برود.

سام پسر سعید راد نیز در زمینه وکالت فعالیت کرده و ساکن کانادا می‌باشد.

سعید راد و فرزندانش

سعید-راد-و-فرزندانش

سعید راد و دخترش نگاه و پسرش سام

علاقه سعید راد به ورزش

آقای بازیگر در ایام جوانی جذب بولینگ شده و یکی از افراد ماهر در این رشته ورزشی می‌باشد و حتی به مقام قهرمانی این رشته هم رسیده است. سعید راد علاوه بر بولینگ به دو، پیاده‌روی و دوچرخه سواری نیز علاقه‌مند است و هر روز صبح پیش از شروع هر کاری، زمانی را به ورزش اختصاص می‌دهد.

این هنرمند به تغذیه خود نیز بسیار اهمیت می‌دهد و در سن بالای خود، همچنان از تناسب اندام و سلامتی بدن برخوردار است.

همسر اول سعید راد

سعید راد در دوران جوانی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک دختر به نام نگاه و یک پسر به نام سام شد. در حال حاضر فرزندان او ساکن کانادا هستند. سعید راد و همسرش بعد از مدتی از هم جدا شدند. دختر سعید راد دندانپزشک و پسرش سام هم وکیل است. نوه‌های دختری او آریا و آدام همتی هستند که آدام عضو تیم جوانان پرسپولیس است و در زمان مربیگری برانکوو در رده بزرگسال توانست در چند بازی حضور پیدا کند. در مورد نام و وضعیت همسر اول سعید راد اطلاعاتی منتشر نشده است.

همسر فعلی سعید راد کیست

سعید راد بعد از جدایی از همسر اول و دومش در حال حاضر مجرد است.

فرزندان سعید راد و نوش آفرین

سعید راد بعد از جدایی از همسر اولش در سال ۱۳۵۴ و در ۲۸ سالگی برای بار دوم با همکار زن خود نوش آفرین که یکی از بازیگران و خواننده‌های مطرح آن زمان بود ازدواج کرد. اما زندگی نوش آفرین و سعید راد هم بعد از ۱۷ سال به جدایی ختم شد و نوش آفرین بعد از جدایی ایران را به مقصد هندوستان ترک کرد. در مورد فرزندان سعید راد و نوش آفرین اطلاعاتی در دسترس نیست.

تجربه حضور سعید راد در جبهه

سعید راد تقریبا دو ماه در جبهه حضور داشته و در انتقال هموگلوبین و بانک خون مورد نیاز بیمارستان‌ها کمک می‌کرد.

ورود سعید راد به عرصه بازیگری

سعید راد از سال ۱۳۴۷ به فعالیت در سینما پرداخت. او در سال ۱۳۶۰، پس از سال‌ها دوری در فیلم سینمایی مرز به کارگردانی جمشید حیدری در کنار زنده یاد داوود رشیدی به هنرمندی پرداخت.

سعید راد در سال ۱۳۶۳ در فیلم عقاب‌ها ایفای نقش کرد و به اوج شهرت و افتخار رسید. فیلم عقابها اولین فیلم ایرانی در حوزه جنگ ایران و عراق، ساخته ساموئل خاچیکیان است که به فروش بالایی دست یافت.

فیلم-عقابها

سعید راد در فیلم عقابها

این هنرمند پس از فیلم عقابها به خارج از ایران مهاجرت کرده و در سال ۱۳۷۸ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۸۲ در فیلم «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش ایفای نقش کرد.

فیلم-دوئل1

فیلم دوئل با هنرمندی سعید راد

سعید راد پس از بازگشت به ایران در فیلم و سریال‌های بسیاری همچون در چشم باد، سرزمین کهن، پایان خدمت، چ، گیلدخت و ترور خاموش نقش آفرینی کرده و در سی امین جشنواره‌ی فیلم فجر، برنده‌ی دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «گیرنده» شد.

سریال-گیلدخت

سعید راد در نمایی از سریال گیلدخت

مروری بر نقشهای سعید راد

سعید راد مانند بسیاری از هنرمندان پیشکسوت کارنامه پرباری در عرصه بازیگری دارد که در این بخش از بیوگرافی ایشان به معرفی چند فیلم و سریال او می‌پردازیم.

سعید راد در سریال ترور خاموش

ترور خاموش سریالی معمایی پلیسی به کارگردانی احمد معظمی است که در سال ۱۳۹۸ از شبکه یک سیما پخش شد.

این سریال با موضوع واقعی درباره یکی از پرونده‌های حساس در سال‌های اخیر است که به معضلات اجتماعی مانند مواد مخدر و حوزه امنیت می‌پردازد.

سعید راد در ترور خاموش نقش سعید صفایی، مامور امنیتی را ایفا می‌کند که برای سخنرانی در خصوص مواد مخدر و قاچاق آن عازم امارات متحده عربی شده و هنگام بازگشت توسط تروریست‌ها کشته می‌شود.

از دیگر بازیگران سریال ترور خاوش می‌توان پرویز فلاحی پور، ستاره اسکندری، پریوش نظریه، جلال فاطمی، سامیه لک، رویا میرعلمی، سپیده خداوردی، حسن اسدی، امیرمحمد زند، سمیرا حسینی، نازنین فراهانی و آوا دارویت را نام برد.

سریال-ترور-خاموش

سعید راد در نمایی از سریال ترور خاموش

سعید راد در سریال گیلدخت

سریال گیلدخت به کارگردانی مجید اسماعیلی در سال ۱۴۰۱ است که سعید راد با نقشی متفاوت در آن به هنرمندی می‌پردازد.

این سریال که داستان آن در دوران سلطنت مظفرالدین شاه قاجار و اتفاقات پیرامون ترور او می‌گذرد درباره زندگی جوانی به نام اسماعیل می‌باشد که دل در گرو مهر دختری به نام گلنار داده است.

سعید راد در این سریال نقش آشپز نابینایی را در کنار بازیگرانی همچون محمود پاک نیت، رضا اکبرپور، میترا رفیع، فریبا متخصص، شقایق فراهانی، سعید چنگیزیان، ثریا قاسمی، حبیب دهقان نسب و صالح میرزاآقایی ایفا می‌کند.

سریال-گیلدخت2

سعید راد و شقایق فراهانی در سریال گیلدخت

سعید راد در فیلم چ

فیلم سینمایی چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال ۱۳۹۲ است که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب ۶ سیمرغ بلورین شد.

این فیلم داستان دو روز از زندگی شهید مصطفی چمران با بازی فریبرز عرب نیا را روایت می‌کند که در اواخر سال ۱۳۵۸ از طرف دولت موقت مامور می‌شود تا برای خاتمه دادن به درگیری‌های داخلی شهر پاوه به آنجا سفر کند.

او در این مسیر باید اصغر وصالی، فرمانده پاسداران و عنایتی، رئیس کردهای شورشی را قانع کند تا دست از شورش بردارند. از سوی دیگر تیمسار فلاحی با بازی سعید راد، فرمانده نیروی زمینی ارتش قصد دارد تا با تشخیص خود، جنگ را مدیریت کند.

بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، مریلا زارعی، امیررضا دلاوری و خسرو شهراز، از بازیگران مطرح این فیلم می‌باشند.

 فیلم-چ1

فریبرز عرب نیا و سعید راد در فیلم سینمایی چ

سعید راد در فیلم دوئل

فیلم سینمایی دوئل به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۸۲ است که در بیست و دومین دوره از جشنواره فجر، ۸ سیمرغ بلورین را کسب کرد.

داستان فیلم حول یک گاوصندوق می‌چرخد که در بحبوحه جنگ، عده‌ای از خروج آن به خارج از کشور جلوگیری می‌کنند. در این فیلم زینال با بازی پژمان بازغی به حسن نیت آن‌ها شک کرده و سعی می‌کند تا گاو صندوق را از چنگ آن‌ها درآورد اما گاوصندوق در رود اروند غرق شده و زینال اسیر می‌شود.

پس از ۲۰ سال، زینال آزاد شده و در حین درگیری برای تصاحب گاوصندوق، رازهای پنهانی آشکار می‌شود.

سعید رادر در فیلم دوئل ایفاگر نقش اسکندر است و در کنار بازیگران دیگری همچون پریوش نظریه، انوشیروان ارجمند، پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، کامبیز دیرباز، حسین سحرخیز، رحمان باقریان و وحید رهبانی به هنرمندی پرداخته است.

 فیلم-دوئل

سعید راد در فیلم سینمایی دوئل

سعید راد در سریال در چشم باد

سریال در چشم باد به کارگردانی مسعود در سال ۱۳۸۷ است که ساخت آن ۵ سال به طول انجامید.

این سریال حماسی و تاریخی، قصه خانواده‌ای را در سه دوره اواخر دوره قاجار، دوره پهلوی و جنگ جهانی دوم و در نهایت دوره فتح خرمشهر را روایت می‌کند. داستان سریال درباره پدری معروف به «ایرانی» است که از یاران میرزا کوچک خان جنگلی است که پس از کشته شدن او به تهران مهاجرت می‌کند.

او سه پسر و یک دختر دارد که بیژن یکی از پسرانش، خلبان است و در جنگ جهانی با متفقین می‌جنگد. بیژن در زمان اسارت، عشق دوران کودکی خود را می‌یابد و به همراه او فرار می‌کند و…

سعید راد در سریال در چشم باد، نقش رضا شاه را ایفا می‌کند و هرمندانی همچون سعید نیک پور، پارسا پیروزفر، کامبیز دیرباز، ماه چهره خلیلی، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، رضا شفیعی جم، لاله اسکندری، سحر جعفری جوزانی، گلاره عباسی، هومن سیدی، اکبر عبدی، طناز طباطبایی و سیما تیرانداز از بازیگران آن می‌باشند.

 سریال-در-چشم-باد

نقش آفرینی سعید راد در سریال در چشم باد

فیلم‌شناسی سعید راد

فیلم‌های سینمایی سعید راد

عشق و جنون: حسن نجفی، ۱۳۹۲

پایان خدمت: حمید زرگرنژاد، ۱۳۹۲

چ: ابراهیم حاتمی کیا، ۱۳۹۲

فیلم-چ

سعید راد و بابک حمیدیان در فیلم چ

گیرنده: مهرداد غفارزاده، ۱۳۹۰

پروانگی: قاسم جعفری، ۱۳۹۰

دوئل: احمدرضا درویش، ۱۳۸۲

عقاب‌ها: ساموئل خاچیکیان، ۱۳۶۳

دادشاه: حبیب کاووش، ۱۳۶۲

فیلم-دادشاه

سعید راد و خسرو شکیبایی در فیلم دادشاه

عبور از میدان مین: جواد طاهری، ۱۳۶۲

برزخی‌ها: ایرج قادری، ۱۳۶۱

خط قرمز: مسعود کیمیایی، ۱۳۶۰

فرمان: کوپال مشکوت، ۱۳۶۰

مرز: جمشید حیدری، ۱۳۶۰

فیلم-پایان-خدمت

حسین سلیمانی و سعید راد در فیلم پایان خدمت

تله فیلم و سریالهای تلویزیونی سعید راد

گیلدخت: مجید اسماعیلی، ۱۴۰۱

ترور خاموش: احمد معظمی، ۱۳۹۸

سرزمین کهن: کمال تبریزی، ۱۳۹۲

ساعت به وقتِ صفر (تله فیلم)، ۱۳۹۰

در چشم باد: مسعود جعفری جوزانی، ۱۳۸۸

سریال-ترور-خاموش1

سعید راد در نمایی از سریال ترور خاموش

سعید راد در نمایش خانگی

دل: منوچهر هادی، ۱۳۹۸

سریال-دل

افسانه بایگان و سعید راد در سریال دل

جوایز

برنده‌ی دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی امین جشنواره‌ی فیلم فجر، برای فیلم گیرنده، سال ۱۳۹۰

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار