بیوگرافی و عکس‌های سعید آقاخانی/ تصاویر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

سعید آقاخانی بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون متولد ۴ اسفند سال ۱۳۵۰ در شهر بیجار استان کردستان است.

اول صبح؛ بیوگرافی کامل سعید آقاخانی به همراه فیلم‌شناسی و عکسهای «سعید آقاخانی» بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون را ببینید.

سعید-آقاخانی

بیوگرافی سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان

•نام: سعید

• نام خانوادگی: آقاخانی

• تاریخ تولد: ۴ اسفند ماه ۱۳۵۰

• محل تولد: بیجار - کردستان

• وضعیت تاهل: متاهل

• فرزندان: ۲ دختر بنام خورشید و دریا

• تحصیلات: لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران

زندگی شخصی و اصالت سعید آقاخانی

سعید آقاخانی بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون متولد ۴ اسفند سال ۱۳۵۰ در شهر بیجار استان کردستان است.

خانواده سعید آقاخانی

سعید آقاخانی در یک خانواده پرجمعیت کورد زبان به دنیا آمده و فرزند چهارم خانواده بوده و پنج خواهر و برادر دارد.

تحصیلات سعید آقاخانی

سعید آقاخانی فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران می‌باشد، او در ۱۸ سالگی بعد از قبولی در دانشگاه تهران، از کردستان راهی تهران شد.

 2

عکس کودکی سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر

ازدواج و همسر سعید آقاخانی

سعید آقاخانی بازیگر طناز سینما و تلویزیون سالهاست که متاهل بوده و نام همسر او گلرخ حقیقی می‌باشد. در فضای مجازی عکس همسر سعید آقاخانی که اهل شیراز است، منتشر شده اما اطلاعات دیگری از همسر سعید آقاخانی در دسترس نیست.

فرزندان سعید آقاخانی

سعید آقاخانی و گلرخ حقیقی دارای دو فرزند می‌باشند، نام دختر بزرگ آن‌ها خورشید است که متولد سال ۱۳۷۴ و دختر دومشان دریا نام دارد که متولد سال ۱۳۸۰ می‌باشد.

آغاز فعالیت هنری سعید آقاخانی

سعید آقاخانی فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد، او از همان دوران دانشجویی به بازی در تئاترهای دانشجویی پرداخت.

اولین سریال تلویزیونی سعید آقاخانی

سعید آقاخانی در سال ۱۳۷۱ برای بازی در نقش کوتاهی در سریال محکمه عدالت دعوت شد و اولین بار در برابر دوربین قرار گرفت، او اولین نقش جدی خود در تلویزیون را در سال ۱۳۷۲ برای بازی در مجموعه طنز تلویزیونی پرواز ۵۷ به کارگردانی مهران مدیری تجربه کرد. مهران مدیری، نصرلله رادش و رضا عطاران از جمله بازیگران این مجموعه طنز بودند. این مجموعه‌ی طنز را می‌توان دومین نقطه‌ی عطف مجموعه‌های طنز تلویزیونی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.

شهرت سعید آقاخانی در بازیگری

سعید آقا خانی در سال ۱۳۷۳ در مجموعه طنز ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری به ایفای نقش پرداخت و با آیتم پرطرفدار سعید و خان دایی جان به شهرت رسید. این مجموعه به صورت هفته‌ای یکبار از شبکه دو سیما پخش می‌شد.

مجموعه شامل قطعات (آیتم ها) طنز کوتاه بود و نکته خاص آن متفاوت بودن آن با نوع طنزی بود که در آن زمان در صدا و سیما رایج بود (مانند مجموعه رادیویی صبح جمعه) و بسیار تکراری و یکنواخت شده بود.

 3

سعید آقاخانی در برنامه پرطرفدار ساعت خوش

اولین حضور سعید آقا خانی در سینما

سعید آقاخانی نخستین حضور سینمایی خود را در سال ۱۳۷۶ و با بازی در فیلم کلید ازدواج ساخته داود موثقی تجربه کرد، اما پس از آن بیش از یک دهه طول کشید تا دوباره به سینما بازگردد. او در سال ۱۳۸۸ در فیلم بعد از ظهر سگی سگی به کارگردانی مصطفی کیایی بازی کرد و با هنرمندانی چون رضا عطاران ومجید صالحی، بهاره رهنما، علی صادقی و… همبازی بود.

نویسندگی سعید آقاخانی

سعید آقاخانی در سال ۱۳۸۳ به عنوان طراح فیلمنامه و بازیگر در سریال خانه به دوش ظاهر شد و در سال ۱۳۸۴ رسماً نویسندگی را با سریال متهم گریخت ساخته رضا عطاران تجربه کرد. او تا کنون نویسندگی آثاری چون لامپ ۱۰۰، مستند جهت، هفت خط، نیش، شاخ به شاخ، هندوانه شب یلدا و…را به عهده داشته است.

کارگردانی سعید آقاخانی در تلویزیون

سعید آقاخانی برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ سریال عید امسال را کارگردانی کرد که در نوروز ۱۳۸۸ به نمایش درآمد. از آن پس او کارگردانی آثاری چون نون خ، شب عید، روزهای بد به در، دزد و پلیس، خروس، خوش‌نشین ها، زن بابا، راه در رو و…بر عهده داشت.

 4

سعید آقاخانی در سکانسی از سریال نون خ

کارگردانی سعید آقاخانی در سینما

سعید آقا خانی در سال ۱۳۹۳، اولین فیلم سینمایی خود به نام لامپ ۱۰۰ را کارگردانی کرد. فیلم لامپ صد به کارگردانی سعید آقاخانی از جمله فیلم‌های راه یافته به سی و دومین جشنواره فیلم فجر سال ۹۲ در بخش نگاه نو بود.

افتخارات سعید آقاخانی در جشنواره‌ها

سعید آقاخانی با ایفای نقش در فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد مؤتمن، توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کند. آقا خانی بخاطر بازی در فیلم کامیون به کارگردانی کامبوزیا پرتوی، در سال ۱۳۹۶ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و در سال ۱۳۹۸ نیز برای بازی در سریال «نون خ» نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی از نوزدهمین جشن حافظ شد.

مروری بر نقش‌های سعید آقاخانی

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به نقش‌های برجسته و فیلم و سریال‌های سعید آقاخانی

سعید آقاخانی در سریال نون خ

نون خ، سریالی پربیننده به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که تا کنون در چهار فصل از شبکه یک سیما پخش شد. سریال نون خ با داستانی کمدی زندگی شخصیت اصلی داستان یعنی نورالدین خانزاده با بازی سعید آقاخانی و خانواده و بخشی از کرد زبانان مهربان کشورمان را به تصویر می‌کشد. در این سریال بازیگرانی ایفای نقش نموده‌اند که بیشتر آنان کرد زبان هستند.

سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سید علی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، کاظم نوربخش، پاشا جمالی، نسرین مرادی و… از بازیگران اصلی نون خ هستند.

 5

عکس سلفی پشت صحنه ایی از سعید آقاخانی و پاشا جمالی در نون خ

سعید آقاخانی در خداحافظی طولانی

خداحافظی طولانی فیلمی به کارگردانی فرزاد مؤتمن، نویسندگی اصغر عبداللهی درباره مردی است که از اتهام یک قتل جنجالی تبرئه شده، ولی جامعه و اطرافیانش هنوز به‌عنوان مجرم نگاهش می‌کنند و باید برای تداوم عشق و زندگی بر این بحران غلبه کند.

در این فیلم سعید آقاخانی، ساره بیات، میترا حجار، نقی سیف جمالی، علی میلانی، ابراهیم اشرفی و نادر فلاح به هنرمندی پرداخته‌اند. سعید آقاخانی در این فیلم نقش یحیی را ایفا نمود و توانست برای این نقش از جشنواره سی‌وسوم سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت نماید.

سعید آقاخانی در رحمان ۱۴۰۰

رحمان ۱۴۰۰ فیلمی پرطرفدار به کارگردانی منوچهر هادی، تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان است که در آن مهران مدیری، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، بهرام افشاری، ساره بیات، غلامرضا نیکخواه و محمدرضا گلزار ایفای نقش نموده اند.

در این فیلم سعید آقاخانی نقش مردی به نام رحمان را بازی می‌کند که آبدارچی یک شرکت است و پزشک به او اعلام کرده‌است که به‌زودی به‌علت سرطان از دنیا خواهد رفت، او با دوستش انوش نقشه‌هایی طراحی می‌کنند که اپسر رئیس شرکت بلایی سر رحمان بیاورد تا خانواده او با پول دیه، زندگی خوبی داشته باشند.

6

سعیدآقاخانی و بهرام افشاری در سکانسی از فیلم رحمان ۱۴۰۰

سعید آقاخانی در کامیون

کامیون فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کامبوزیا پرتوی است که زندگی یک راننده کامیون را به تصویر می‌کشد که برای یافتن پدر خانواده به تهران می‌آورد ولی تصادف می‌کند و… سعید آقاخانی در این فیلم نقش بهروز راننده کامیون با گریمی کاملا متفاوت و سن‌وسالی بالاتر از خودش را بازی کرد و نامزد سیمرغ شد. سعید آقاخانی، رامین راستاد، نیکی کریمی، نسرین مرادی و… از بازیگران اصلی کامیون هستند.

7

سعید آقاخانی در پوستر فیلم کامیون

سعید آقاخانی در متهم گریخت

مجموعه کمدی متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران داستان فردی به نام هاشم را به تصویر می‌کشد که به شغل تعمیر اگزوز مشغول است و پس از مدتی به همراه خانواده‌اش برای کار به تهران نقل مکان می‌کند و در این میان حوادث و داستان‌های زیادی برای او رخ می‌دهد. در این سریال بازیگرانی چون زنده یاد سیروس گرجستانی، علی صادقی، مریم امیرجلالی، سعید آقاخانی، رضا عطاران، ملیکا زارعی، شهربانو موسوی و…ایفای نقش نموده اند.

سعید آقاخانی در این سریال نقش منصور، خواستگار اعظم دختر این خانواده را ایفا می‌کند که در یک خانواده شهرنشین متوسط رو به بالا زندگی می‌کند و خانواده‌اش مخالف ازدواج او با دختر هاشم‌آقا بودند، اما تمام تلاشش را می‌کرد که بتواند به آن‌ها کمک کند.

8

علی صادقی و سعید آقاخانی در سکانسی از سریال متهم گریخت

سعید آقاخانی در خون شد

خون شد فیلمی به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی است که درباره‌ی زن دوم و مادری است که عهده‌دار مراقبت از فرزندان شوهر و دختر خودش است. در این فیلم بازیگرانی چون نسرین مقانلو، سعید آقاخانی، سیامک صفری، و… به ایفای نقش پرداخته اند.

سعید آقاخانی در این فیلم نقش فضلی فرزند ارشد خانواده را ایفا می‌کند که بعد از سال‌ها به خانه پدری باز می‌گردد و با نامادری‌اش عهد می‌بندد تا خواهر و برادرانش که هر یک به نحوی از خانه دور شده‌اند را با امید فرصتی مجدد، به خانه بازگرداند….

فیلم‌شناسی سعید آقاخانی

فیلم‌های سعید آقاخانی در بخش سینما و تلویزیون و همچنین نمایش خانگی به شرح زیر است:

فیلم‌های سینمایی سعید آقاخانی

خون شد: مسعود کیمیایی، ۱۳۹۸

زنبور کارگر: افشین صادقی، ۱۳۹۸

قسم: محسن تنابنده، ۱۳۹۷

 17

سعید آقاخانی در نمایی از فیلم قسم

 

ماهی و برکه: علی براتی، ۱۳۹۷

رحمان ۱۴۰۰: منوچهر هادی، ۱۳۹۷

21

سعید آقاخانی و یکتا ناصر در فیلم رحمان ۱۴۰۰

حمال طلا: تورج اصلانی، ۱۳۹۷

بنفشه آفریقایی: مونا زندی حقیقی، ۱۳۹۶

کامیون: کامبوزیا پرتوی، ۱۳۹۶

پیلوت: ابراهیم ابراهیمیان، ۱۳۹۶

15

سعید آقاخانی در پوستر فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم

یک کیلو و بیست و یک گرم: رحیم طوفان، ۱۳۹۵

آباجان: هاتف علیمردانی، ۱۳۹۵

اروند: پوریا آذربایجانی، ۱۳۹۴

 20

سعید آقاخانی در پوستر فیلم اروند

خداحافظی طولانی: فرزاد موتمن، ۱۳۹۳

من دیه‌گو مارادونا هستم: بهرام توکلی، ۱۳۹۳

لامپ ۱۰۰: سعید آقاخانی، ۱۳۹۳

ضد گلوله: مصطفی کیایی، ۱۳۹۰

هرچی خدا بخواد: نوید میهن دوست، ۱۳۸۹

پیتزا مخلوط: حسین قاسمی‌جامی، ۱۳۸۹

بعدازظهر سگی سگی: مصطفی کیایی، ۱۳۸۸

کلید ازدواج: داود موثقی، ۱۳۷۶

 9

سعید آقاخانی در فیلم سینمایی زنبور کارگر

فیلم تلویزیونی، ویدیویی سعید آقاخانی

مستند جهت: سعید آقاخانی، ۱۳۹۵

هفت خط: سعید آقاخانی، ۱۳۹۲

نیش: مجید صالحی، ۱۳۹۱

جوجه تیغی‌ها: حسین تبریزی، ۱۳۸۹

میش: مجید صالحی، ۱۳۸۸

روز اردو: حسین قناعت، ۱۳۸۷

شاخ به شاخ: سعید آقاخانی، ۱۳۸۷

هندوانه‌ی شب یلدا: سعید آقاخانی، ۱۳۸۶

خاطرات الاغ مهربان: مریم سعادت، ۱۳۸۴

سریال تلویزیونی سعید آقاخانی

نون خ ۴: سعیدآقاخانی، ۱۴۰۲

نون خ ۳: سعیدآقاخانی، ۱۴۰۰

نون خ ۲: سعیدآقاخانی، ۱۳۹۹

نون خ ۱: سعیدآقاخانی، ۱۳۹۸

شب عید: سعیدآقاخانی، ۱۳۹۶

بیمار استاندارد: سعیدآقاخانی، ۱۳۹۴

11

سعید آقاخانی و هومن حاج عبداللهی و جواد عزتی مربوط به سریال بیمار استاندارد

دیگری: احمد کاوری، ۱۳۹۳

روزهای بد، به‌در: سعید آقاخانی، ۱۳۹۳

خروس: سعیدآقاخانی، ۱۳۹۲

دزد و پلیس: سعیدآقاخانی، ۱۳۹۱

نقطه سر خط: سعیدآقاخانی، ۱۳۹۰

دانی و من ۳: ارژنگ امیرفضلی، ۱۳۸۹

راه دررو: سعیدآقاخانی، ۱۳۸۹

خوش‌نشین‌ها: سعیدآقاخانی، ۱۳۸۹

زن‌بابا: سعیدآقاخانی، ۱۳۸۸

چاردیواری: سیروس مقدم، ۱۳۸۸

عید امسال: سعیدآقاخانی، ۱۳۸۷

ماجراهای تقی جان: مرضیه محبوب، ۱۳۸۶

پیامک از دیار باقی: سیروس مقدم، ۱۳۸۶

روزگار خوش حبیب آقا: سعید آقاخانی، مهدی مظلومی، ۱۳۸۵

زندگی به شرط خنده: مهدی مظلومی، ۱۳۸۴

متهم گریخت: رضا عطاران، ۱۳۸۴

کمربندها را ببندیم: مهدی مظلومی، ۱۳۸۳

خانه‌به‌دوش: رضا عطاران، ۱۳۸۳

من یک مستأجرم: پریسا بخت آور، ۱۳۸۲

کلانتر: محسن شاه محمدی، ۱۳۸۲

پشت کنکوری‌ها: پریسا بخت آور، ۱۳۸۱

قصه‌های شبانه: سعید آقاخانی، ۱۳۸۱

پلیس آسمانی: فرشته صدرعرفایی، ۱۳۸۱–۱۳۸۰

خانه آرزوها: حسین سهیلی زاده، ۱۳۸۰

داستان یک شهر، فصل دو: اصغر فرهادی، ۱۳۸۰

داستان یک شهرفصل ۱: اصغر فرهادی، ۱۳۷۸

کاشانه: قاسم جعفری، ۱۳۷۸

چشم‌به‌راه: اصغر فرهادی، ۱۳۷۷

مجتمع مسکونی فرخ و فرج: اصغر فرهادی، ۱۳۷۷

جادوی مهتاب: بهمن زرین پور، ۱۳۷۶

گالری ۹: غلامرضا رمضانی، ۱۳۷۶

همه فرزندان من: محمد دستگردی، ۱۳۷۶

سلام، سلام: سیدعلی سمنانی، ۱۳۷۵

خانه به خانه: کیانوش عیاری، ۱۳۷۵

سال خوش: مهران مدیری، ۱۳۷۴

ساعت خوش: مهران مدیری، ۱۳۷۳

پرواز ۵۷: مهران مدیری، ۱۳۷۲

 10

سعید آقاخانی در پشت صحنه سریال راز بقا

مجموعه نمایش خانگی سعید آقاخانی

عالیجناب: سام قریبیان، ۱۳۹۶

راز بقا: سعید آقاخانی، ۱۴۰۱

خانه بسیار پر سر و صدا: سید مصطفی آزاد، ۱۴۰۱

جوایز سعید آقاخانی

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم خداحافظی طولانی در سال ۱۳۹۳

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجربرای بازی در فیلم کامیون در سال ۱۳۹۶

نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی از نوزدهمین جشن حافظ برای سریال نون خ در سال ۱۳۹۸

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار