بیوگرافی و عکس‌های آشا محرابی/ تصاویر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

آشا محرابی در ۳۱ مردادماه ۱۳۵۲ در شهر تهران به دنیا آمد و اصالتاً اهل تنکابن است. آشا محرابی تنها دختر اسماعیل محرابی بازیگر و فاطمه سید مدلل کار می‌باشد.

اول صبح؛ بیوگرافی کامل آشا محرابی بازیگر سینما و تلویزیون به همراه فیلم‌شناسی و عکسهای شخصی و حرفه ایی «آشا محرابی» را ملاحظه نمایید.

بیوگرافی آشا محرابی

نام: آشا

نام خانوادگی: محرابی

تاریخ تولد: ۳۱ مرداد ۱۳۵۲

محل تولد: تهران

تحصیلات: کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل

پیشه: بازیگر، کارگردان تئاتر، صداپیشه

سال‌های فعالیت: ۱۳۷۷–اکنون

والدین: اسماعیل محرابی

وضعیت تاهل: متأهل

 30

زندگی شخصی و خانواده آشا محرابی

آشا محرابی در ۳۱ مردادماه ۱۳۵۲ در شهر تهران به دنیا آمد و اصالتاً اهل تنکابن است. آشا محرابی تنها دختر اسماعیل محرابی بازیگر و فاطمه سید مدلل کار می‌باشد.

کودکی-آشا-محرابی

عکس کودکی آشا محرابی

افشاگری آشا محرابی درباره پدرش

اسماعیل محرابی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۲۳ در تهران و پدر آشا محرابی است که در دهه شصت بسیار پر کار بوده و سریال‌های به یاد ماندنی زیادی را بازی کرده است. خانم بازیگر بعد از سال‌ها در مورد زندگی خانوادگی خود و تحصیل در رشته غیر هنری دست به افشاگری زد و در یک مصاحبه عنوان نمود زمانی که نوجوان بودم، پدرم ما را رها کرد و دنبال زندگی جدیدی رفت اما در مورد علت جدایی پدر و مادرش صحبت نکرد.

آشا

خانم بازیگر در مصاحبه گفت با حمایت پدر بازیگر نشدم بلکه در واقع نقش پدرم بیشتر بازدارندگی بوده تا حمایت، بعد از جدایی از مادرم، دیگر از پدر خبری نداشتم تا وقتی که در تئاتری برای تماشا آمده بود، مرا دید خیلی تعجب کرد و گفت نمی‌دانستم که بازیگر شده ای. او عنوان کرد همه موقعیت‌هایی که من در بازیگری به دست آوردم با جستجوی شخصی خودم بود. الان که به گذشته فکر می‌کنم می‌بینم چه دوران سختی و پردردسری را گذراندم.

اسماعیل-محرابی

اسماعیل محرابی پدر آشا محرابی

خواهر آشا محرابی

آشا محرابی تا کنون عکسی از خواهرش منتشر نکرده و گویا او خواهری ندارد، برخلاف شایعات بازیگر سریال موچین زهرا جهرمی خواهر واقعی آشا محرابی نیست و در این سریال نقش خواهر را ایفا نموده اند.

ازدواج و همسر آشا محرابی

خانم آشا محرابی سالهاست ازدواج کرده و زندگی متاهل خود را دارد اما تا کنون اسمی از همسرش منتشر نکرده و همسرش علاقه‌ای به انتشار عکس شخصی و خانوادگی ندارد.

فرزندان آشا محرابی

آشا محرابی اطلاعات کمی در مورد زندگی خانوادگی خود ارائه نموده است، اخبار موثقی درباره تعداد فرزندان آشا محرابی منتشر نشده است.

نسبت فامیلی الهام اخوان و آشا محرابی

الهام اخوان و آشا محرابی با هم نسبتی ندارند و به خاطر شباهت چهره این دو هنرمند شایعات فامیل بودن این دو چهره هنری منتشر شده است.

الهام-اخوان-و-آشا-محرابی

الهام اخوان و آشا محرابی

ماجرای خودکشی آشا محرابی

پس از بازی در فیلم سینمایی تهران من حراج خبری مبنی بر خودکشی آشا محرابی در رسانه‌ها منتشر شد که شایعه‌ای بیش نبود و تنها خانم بازیگر به دلیل کسالت چند روزی در بیمارستان بستری شده بود. توضیحاتی در مورد بیماری آشا محرابی ارائه نشده است.

آشا محرابی قبل از عمل

این روزها تغییر چهره آشا محرابی و عمل جراحی زیبایی او مورد توجه قرار گرفته است، برخی از کاربران معتقدند که این بازیگر عمل چشم گربه ای، لیفت شقیقه و زاویه‌سازی صورت و تزریق لب داشته انجام داده اما برخی دیگر گریم‌ها و تغییر سبک و استایل آشا محرابی را دلیل این تغییر می‌دانند.

تحصیلات آشا محرابی

آشا محرابی از ابتدا به هنر علاقمند بود اما با مخالفت پدر مشغول تحصیل و دانشگاه در رشته غیر هنری شد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس رشته روابط بین الملل دانشگاه آزاد است.

آغاز بازیگری آشا محرابی

آشا محرابی اولین بار سال ۱۳۶۴ وقتی ۱۲ساله بود کنار پدرش یک قسمت در سریال «آئینه» جلوی دوربین رفت اما به دلیل مخالفت پدر چند سالی از بازیگری دور ماند و در رشته‌های دیگر تحصیل کرد، او هم‌زمان با تحصیلات دانشگاهی به آموزشگاه و کانون هنری استاد حمید سمندریان رفت و فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری از این آموزشگاه شد و دوره‌ی فیلم‌نامه‌نویسی را در کلاس‌ها و زیر نظر ناصر تقوایی گذراند.

آشا-محرابی-در-فیلم-آیینه

عکس قدیمی آشا محرابی در فیلم آیینه

آشا محرابی در رادیو

آشا محرابی در سال ۱۳۷۴ با قبول شدن در امتحان اداره کل نمایش وارد عرصه نمایش‌های رادیویی گذاشت و هم اکنون به عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده با اداره کل نمایش همکاری دارد.

آشا محرابی در تئاتر

آشا محرابی در سال ۱۳۷۷ با بازی در نمایش دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان وارد صحنه‌ی تئاتر شد و در ادامه در کسوت بازیگر؛ نویسنده و کارگردان این مسیر را ادامه داد و در نمایش‌هایی مثل «خسیس»، «خانه‌ی برنارد آلبا»، «سه خواهر»، «زیرگذر سقاخانه»، «اتوبان»، «من حرفی ندارم دنبالشو نگیر» و… به ایفای هنر پرداخت.

دوبله آشا محرابی

آشا محرابی با تشویق مرضیه صدرایی در دوبله تست دارد و از سال ۱۳۸۰ کار دوبلاژ را آغاز کرد.

آشا-محرابی-دوبله

آشا محرابی در حال دوبله انیمیشن پری دریایی

آشا محرابی در تلویزیون

اولین تجربه رسمی آشا محرابی در تلویزیون با سریال «توی گوش سالمم زمزمه کن» سال ۱۳۸۵ بود سپس یکسال بعد در سریال «مرگ تدریجی یک رویا» بازی کرد.

آشا-محرابی-مرگ-تدریجی-یک-رویاآشا-محرابی-مرگ-تدریجی-یک-رویا

آشا محرابی در سریال مرگ تدریجی یک رویا

شهرت آشا محرابی

شهرت آشا محرابی به سریال‌های همه چیز آنجاست و هشت و نیم دقیقه باز می‌گردد. این بازیگر در سریال نمایش خانگی گناه فرشته نیز ایفای نقش نموده و بیش از پیش شناخته شده است.

مروری بر فیلم‌های آشا محرابی

آشا محرابی در آثار سینمایی و تلویزیونی فراوانی ایفای نقش نموده که شاخص‌ترین آن‌ها عبارتند از:

آشا محرابی در گناه فرشته

گناه فرشته به کارگردانی حامد عنقا گرچه جزو سریال‌های پربیننده بود که آشا محرابی در آن نقش فروزان را ایفا نمود. این سریال نمایش خانگی روایتگر داستان زندگی و اتفاقات وکیلی به نام حامد تهرانی است که درگیر پرونده‌های قتل مرموز و شبیه به هم می‌باشد. در سریال گناه فرشته، آشا محرابی با هنرمندانی چون پردیس پورعابدینی (در نقش فرشته)، شهاب حسینی (در نقش حامد تهرانی)، امیر آقایی (در نقش نوید عشیری)، لادن مستوفی (مهتاب)، مهدی سلطانی سروستانی (مشفق)، نفس بازغی (تینا) و… همبازی بوده است.

آشا-محرابی-در-گناه-فرشته

آشا محرابی در سریال گناه فرشته

آشا محرابی در موچین

آشا محرابی در سریال موچین به کارگردانی حسین تبریزی و تهیه‌کنندگی میثم آهنگری نقش مینا را ایفا نموده است. در مجموعه طنز «موچین» آقای «گلی» (با بازی حمید لولایی) پدری جدی و سختگیر است که دو دختر مجرد به نام «سیما» (آشا محرابی) و «مینا» (زهرا جهرمی) دارد. سیما قصد دارد با پسری که به او علاقه‌مند است یعنی «فرزاد» با بازی علی صادقی ازدواج کند، اما پدرش با این ازدواج مخالف است و عقیده دارد ابتدا خواهر بزرگ ترش «مینا» باید ازدواج کند. مرجانه گلچین، حمیدلولایی، زهرا جهرمی، عباس جمشیدی، مهران رجبی و… در سریال موچین بازی کرده اند.

آشا-محرابی-در-موچین

آشا محرابی در سریال موچین

آشا محرابی در نارگیل

سریال نارگیل به کارگردانی سید ابراهیم عامریان و حمزه صالحی درمورد سفری هیجان‌انگیز اما پر از اتفاقات جادویی و دلهره‌آور هاله به همراه برادرهایش و سه عروسک به نام‌های نارگیل و لنگه و لیوه می‌باشد. در این سریال آشا محرابی نقش وروره را در کنار هنرمندانی چون مهدی فقیه، شبنم قلی خانی، بهنوش بختیاری، سام نوری و… ایفا کرده است.

 آشا-محرابی-در-نارگیل

آشا محرابی در سریال نارگیل

آشا محرابی در هشت و نیم دقیقه

آشا محرابی در سریال هشت و نیم دقیقه نقش فروغ، همسر احسان (سام درخشانی) و عروس دوم خانواده بازی کرده که به خاطر ناکامی‌هایی که در زندگی‌اش داشته، بدبینی عمیقی نسبت به اطرافیانش به خصوص یکتا با بازی شبنم قلی خانی دارد. بازیگرانی چون پژمان بازغی، شبنم قلی خانی، سام درخشانی، الهه حصاری، بهرنگ علوی و… درسریال «هشت و نیم دقیقه» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید با آشا محرابی همبازی بوده اند.

 آشا-محرابی-در-هشت-و-نیم-دقیقه

آشا محرابی در سریال هشت و نیم دقیقه

آشا محرابی در همه چیز آنجاست

سریال «همه چیز آن جاست» محصول سال ۱۳۹۳ به کارگردانی شهرام شاه حسینی است که در آن آشا محرابی نقش سحر بزرگمهر همسر دوم سام درخشانی را بازی می‌کند. الهام حمیدی، سام درخشانی، امین زندگانی، مهرانه مهین ترابی، حسین مهری، محمد عمرانی، ژیلا شاهی و… از بازیگران این سریال هستند.

 آشا-محرابی-همه-چیز-آنجاست

آشا محرابی در سریال همه چیز آنجاست

آشا محرابی در شب‌های مافیا زودیاک

شب‌های مافیا گیم شوی جذابی است که در آن یک قاتل سریالی به نام «زودیاک»، شهروندان و مافیای سیسیل را هدف قرار می‌دهد. در این برنامه محمد بحرانی نقش گرداننده بازی را بر عهده دارد. در سریال شب‌های مافیا: زودیاک به کارگردانی محمدرضا رضائیان، آشا محرابی به عنوان شرکت کننده حضور یافته و با هم گروهی‌های خود به رقابت می‌پردازد.

 آشا-محرابی-مافیا

آشا محرابی در شب‌های مافیا

آشا محرابی درسریال آینه

آشا محرابی در سریال قدیمی «آینه» به کارگردانی غلامحسین لطفی در کنار پدرش اسماعیل محرابی جلوبی دوربین رفته است. سریال «آیینه» نخستین بار در سال ۱۳۶۴ با بازی چهره‌هایی چون گوهر خیراندیش، جمشید اسماعیل‌خانی، سیاوش طهمورت، رضا بابک، مرجانه گلچین، رویا افشار، مهین شهابی و اسماعیل محرابی از تلویزیون پخش شد.

 آشا-محرابی-سریال-آینه

آشا محرابی درنمایی از سریال آینه

آشا محرابی درسریال آمین

آمین مجموعه تلویزیونی به کارگردانی منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است که در آن آشا محرابی نقش سروان سارا سلیم برادرزاده سرهنگ سلیم (داریوش فرهنگ) را بازی می‌کند که به همراه چند پلیس دیگر، اعضای گروه عملیاتی «آمین» را تشکیل می‌دهند، آن‌ها درگیر یک ماجرای پلیسی معمایی می‌شوند و تقابل آن‌ها با این گروه حرفه‌ای تبهکاری، افت و خیزهای دراماتیک جذابی را در روند قصه بوجود می‌آورد.

 آشا-محرابی-در-سریال-آمین

آشا محرابی درسکانسی از سریال آمین

آشا محرابی درسریال سرزمین مادری

سرزمین مادری با نام سابق سرزمین کهن سریالی است که به بررسی تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران در بستر زندگی فردی به نام رهی می‌پردازد. آشا محرابی در این سریال ایفاگر نقش طاهره، همسر مرتضی با بازی محسن تنابنده است. خانم بازیگر در سریال «سرزمین مادری» سه گریم متفاوت دارد که نشان می‌دهد یک کاراکتر در سه مقطع زمانی را ایفا می‌کند.

 آشا-محرابی-در-سرزمین-مادری

آشا محرابی و ترلان پروانه درسریال سرزمین مادری

آشا محرابی درسریال کیمیا

کیمیا عنوان مجموعه تلویزیونی به کارگردانی جواد افشار است که داستان زندگی دختری به نام کیمیا (مهراوه شریفی نیا) را در سال هخاتی جنگ و پس از آن به تصویر می‌کشد. آشا محرابی در سریال کیمیا بازی نکرده البته صحبت‌هایی برای حضور او در سریال «کیمیا» بر قرار شد اما مشکل بر خورد و نتوانست در این سریال بازی کند. آزیتا حاجیان، مهراوه شریفی نیا، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، مهدی پاکدل، امیرحسین آرمان و…بازیگران سریال کیمیا هستند.

آشا محرابی درسریال چرخ و فلک

مجموعه تلویزیونی اپیزودیک چرخِ فلک به تهیه‌کنندگی مجید مولایی و به کارگردانی حمیدنژاد و بهرام عظیم‌پور پیرامون تاثیر اعمال انسان بر روی زندگی روزمره او است و در هر دو یا سه قسمت آن، یک قصه روایت می‌شود. آشا محرابی در این سریال نقش باران را کنار بازیگرانی چون کیهان ملکی، لیندا کیانی، مجتبی طباطبایی، هنرمند خردسال (کیمیا ملایی)، بهناز بستان دوست، نازنین حدادی و فرج مولائی ایفا نموده است.

 آشا-محرابی-در-چرخ-و-فلک

آشا محرابی درسریال چرخ و فلک

آثار آشا محرابی

آشا محرابی در فیلم و سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی فراوانی ایفای نقش نموده است که عبارتند از:

فیلم‌های سینمایی آشا محرابی

آشوب: کاظم راست گفتار، ۱۴۰۰

جنون: کامران قدکچیان، ۱۳۹۶

عشق و خیانت: محمد عبدی زاده، ۱۳۹۶

دو لکه ابر: مهرشاد کارخانی، ۱۳۹۴

ماهرخ: حمیدرضا حافظی، ۱۳۹۴

نیم: بهمن کامیار، ۱۳۹۴

جاده مه‌آلود: بهادر اسدی، ۱۳۹۳

به امید دیدار: محمد رسول اف، ۱۳۸۹

تهران من، حراج: گراناز موسوی، ۱۳۸۸

از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید: کمال تبریزی، ۱۳۸۷

مردی که گیلاس‌هایش را خورد: پیمان حقانی، ۱۳۸۷

سینمایی گلوله آتشین (پائولا)

آشا-محرابی-در-فیلم-دو-لکه-ابر

آشا محرابی در فیلم سینمایی دو لکه ابر

سریال‌های تلویزیونی آشا محرابی

آئینه: غلامحسین لطفی، ۱۳۶۴

توی گوش سالمم زمزمه کن: محمد رحمانیان، ۱۳۸۵

مرگ تدریجی یک رؤیا: فریدون جیرانی، ۱۳۸۶

مسافرخانه سعادت: محمد رحمانیان، ۱۳۸۷

سرزمین مادری: کمال تبریزی، ۱۳۸۷

آشپزباشی: محمدرضا هنرمند، ۱۳۸۸

ساختمان ۸۵: مهدی فخیم زاده، ۱۳۸۹

تاوان: شهرام شاه حسینی، ۱۳۸۹

مهمانان ویژه: جواد رضویان، ۱۳۹۰

خط: عباس رنجبر، ۱۳۹۲

همه‌چیز آنجاست: شهرام شاه حسینی، ۱۳۹۳

آمین: منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی، ۱۳۹۴

چرخ فلک: عزیزالله حمید نژاد، ۱۳۹۵

هشت و نیم دقیقه: شهرام شاه حسینی، ۱۳۹۵

آرام می‌گیریم: روح الله سهرابی، ۱۳۹۵

برنا: ۱۳۹۵

شرم: احمد کاوری، ۱۳۹۹

بچه‌محل: مسلم آقا جان زاده، ۱۳۹۹

کلبه‌ای در مه: حسن لفافیان، ۱۴۰۰

فرشتگان بی‌بال: امیر حسین عنایتی، ۱۴۰۰

مسافران شهر: سیروس حسن‌پور و احمد معظمی، ۱۴۰۱

تازه‌وارد: محمدجواد صالحی، ۱۴۰۱

طعم طمع: امیرحسین عنایتی، ۱۴۰۱

 آشا-محرابی-کلبه-ایی-در-مه

آشا محرابی در سریال کلبه ایی در مه

فیلم‌های تلویزیونی آشا محرابی

حبیب

فریدون مهربان است

پنجره‌ای رو به حیاط

بن‌بست یلدا

وارونگی

پاشنه بلند

موش گیر

بچه نشو

حدس بزن جه کسی برای عید می‌آید

مرا بشناس

فیروزه سیاه

آلونک

پلکان

روز یلدا شب چله

جت کات

شاید زود شاید هرگز

روز اردو

کارت به کارت

نیمه روشن

هفت سین

در دنیای من

موچین

زمان فرا خواهد رسید

ماهرخ

ساعت صفر

آشا-محرابی-در-فیلم-دنیای-من

آشا محرابی در نمایی از فیلم دنیای من

سریال‌های شبکه نمایش خانگی آشا محرابی

شام ایرانی: سعید ابوطالب، ۱۳۹۸

قلب یخی (فصل اول): محمد حسین لطیفی، ۱۳۹۰

قلب یخی (فصل دوم): محمد حسین لطیفی، ۱۳۹۱

سریال موچین: حسین تبریزی، ۱۳۹۹

شب‌های مافیا: سعید ابوطالب و محمدرضا رضائیان، ۱۴۰۰

نارگیل: سید ابراهیم عامریان وحمزه صالحی، ۱۴۰۰

ارتش سری: سعید ابوطالب، ۱۴۰۱

ناتو: مهدی صفی یاری، ۱۴۰۲

ضد: سعید ابوطالب، ۱۴۰۲

تی‌ان‌تی: حامد آهنگی، ۱۴۰۲

شب‌های مافیا: زودیاک: سعید ابوطالب و محمدرضا رضائیان، ۱۴۰۲

گناه فرشته: حامد عنقا، ۱۴۰۲

 آشا-محرابی-در-تی-ان-تی

آشا محرابی در برنامه تی ان تی حامد آهنگی

تئاتر آشا محرابی

حضور آشا محرابی در تئاتر به عنوان بازیگر

دایره گچی قفقازی: حمید سمندریان، ۱۳۷۷

خسیس: ابوالفضل پورعرب، ۱۳۸۱

خانه برناردا آلبا: روبرتو چولی، ۱۳۸۰

رؤیای نیمه‌شب تابستان: دکتر حکاک، ۱۳۸۲

سه خواهر: اکبر زنجانپور، ۱۳۸۳

اعترافاتی درباره‌ی زنان: رضا حامدی‌خواه، ۱۳۸۳

رومئو و ژولیت: حسین فرخی، ۱۳۸۴

ملودی شهر بارانی: هادی مرزبان، ۱۳۸۵

پرتره: محمدرضا خاکی، ۱۳۸۵

زیرگذر سقاخانه: هادی مرزبان، ۱۳۸۵

منظومه مور بی‌ملکه: ناصح کامگاری، ۱۳۸۵

عشقه: محمد رحمانیان، ۱۳۸۶

تمام صبح‌های زمین: حسین مسافر آستانه، ۱۳۸۸

شهر شطرنجی: رضا حامدیخواه، ۱۳۸۸

شبی که راشل از خانه رفت: پریسا مقتدی، ۱۳۸۹

آنتراکت بی‌آنتراکت: پریسا مقتدی، ۱۳۹۳

ملو داستان: نیما جوادی، ۱۳۹۴

حضور آشا محرابی در تئاتر به عنوان کارگردان

الدوز: ۱۳۷۹

خاله ایران: ۱۳۸۷

من حرفی ندارم، دنبالشو نگیر: ۱۳۸۸

نمایش بچه‌های تک استریت کارلو: ۱۴۰۱

نمایش اتوبان: ۱۳۸۹

کارگردان

مراسمی برای یک دوست

دردسر عزیز

یازده، نه، صفر، یک

پچپچه‌های پشت خط نبرد

خرابکار

دوبلاژ

سریال جنایت‌های غیرحرفه‌ای

سریال آوای وحش

سریال مدیر کل

سینمایی درست مثل بهشت- ریس ویترسپون

سینمایی آهسته و مخفیانه- پریتی زینتا

سینمایی شیرین

سینمایی اسپنسر- کریستن استوارت

انیمیشن شاهزاده و گدا

انیمیشن دوازده پرنسس رقصنده

انیمیشن در جستجوی نمو

انیمیشن دیو و دلبر

انیمیشن جیمی نوترون ۱

انیمیشن ماشین‌ها ۳

انیمیشن روح

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار