آرنولد کلاسیک چیست؟/ چند غیرآمریکایی تا به حال برندۀ آن شده‌اند؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

«فستیوال ورزشی آرنولد»، یک رویداد ورزشی چندرشته‌ای است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. این فستیوال شامل رشته‌های بدنسازی حرفه‌ای (آرنولد کلاسیک)، استرانگمن (آرنولد استرانگمن کلاسیک)، تناسب اندام و فیگور است. این فستیوال در سال 1989 تاسیس شد و به نام بنیانگذار آن یعنی آرنولد شوارتزنگر، بدنساز نامدار اتریشی-آمریکایی نامگذاری شده است.

اول صبح؛ این رویداد ورزشی هر ساله در اواخر فوریه یا اوایل مارس در شهر کلمبوس ایالت اوهایو، توسط فدراسیون بین‌المللی لیگ حرفه‌ای بدنسازی و تناسب اندام (IFBB Pro League) برگزار می‌شود. این فستیوال پس از مستر المپیا، دومین مسابقات معتبر در زمینۀ بدنسازی و تناسب اندام در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش اول صبح؛ جایزۀ نفر اول رقابت آرنولد کلاسیک در سال 2024 مبلغ 300 هزار دلار آمریکا تعیین شده است که هادی چوپان توانست برندۀ این مبلغ شود.

چند غیر آمریکایی تا به حال برندۀ این رقابت شده‌اند؟

از سال 1989 که این رقابت‌ها برگزار شده است تا سال 2023 فقط شش بار بدنسازان غیرآمریکایی توانسته بودند قهرمان رقابت آرنولد کلاسیک شوند. ورزشکارانی از یوگوسلاوی، دومینیکن، هلند، آلمان و بریتانیا تنها غیرآمریکایی‌های برندۀ این عنوان بودند. اما تا به حال هیچ ورزشکار آسیایی نتوانسته بود عنوان قهرمانی آرنولد کلاسیک را به دست بیاورد و بنابراین هادی چوپان نخستین قهرمان غیر غربی این رقابت‌هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار