طرز تهیه سالاد الویه با گردو و سبزیجات

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

سالاد الویه با گردو یکی از روش‌های درست کردن سالاد الویه است که در آن از موادی مانند گردو، شوید، پیازچه و… استفاده می‌شود و بسیار خوشمزه است.

اول صبح؛ سالاد الویه یکی از مشهورترین سالادهای دنیاست که در ایران بسیار محبوب است و پایه ثابت میز غذا در مهمانی‌ها و به خصوص جشن تولدهاست. این سالاد خوشمزه در میان کودکان هم بسیار پرطرفدار است. تاریخچه ابداع سالاد الویه به قرن نوزدهم میلادی و کشور روسیه بر می‌گردد. یک آشپز بلژیکی فرانسوی تبار به نام «لوسین الیویه» که سرآشپز رستوران اِرمیتاژ در مسکو بود، برای اولین بار این سالاد خوشمزه را ابداع کرد و دستور تهیه آن به تدریج از کشور روسیه به سایر کشورهای اروپایی هم راه پیدا کرد. این سالاد معروف سال‌ها است که یکی از غذاهای اصلی برای شام شب سال نو در روسیه محسوب می‌شود. سالاد الویه با گردو و سبزیجات یکی از انواع روش‌های درست کردن سالاد الویه است که بسیار خوشمزه و مقوی است و اگر یکبار آن را امتحان کنید، مشتری دائمی‌اش خواهید شد، پس در ادامه این مطلب با آموزش سالاد الویه گردویی همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی متوسط: ۳ عدد

سینه مرغ: ۱ عدد

خیارشور متوسط: ۶ عدد

هویج بزرگ: ۱ عدد

نخود سبز: نصف لیوان

ذرت: نصف لیوان

ساقه کرفس: ۲ شاخه

شوید تازه: ۱ دسته

مغز گردو: نصف لیوان

سس مایونز: نصف لیوان

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

آب مرغ: یک چهارم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این سالاد اولیه خوشمزه ابتدا سیب زمینی و سینه مرغ را بپزید تا کاملا خنک شود. سینه مرغ پخته را خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید، سپس سیب زمینی پخته را به صورت مکعبی ریز خرد کنید و به مرغ اضافه کنید. گردو، هویج خام، خیارشور، ساقه کرفس و شوید تازه را هم خرد کنید و به مواد الویه اضافه کنید. در آخر نخود فرنگی و ذرت پخته را همراه با نمک، فلفل سیاه، سس مایونز و آب مرغ به مواد بالا اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سالاد الویه را به مدت چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود، سپس سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱– همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. همچنین می‌توانید میزان سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.

۲– حتما سیب زمینی و مرغ را از شب قبل بپزید و داخل یخچال بگذارید تا حسابی خنک شود. اگر سیب زمینی گرم باشد، همه سس را به خود جذب می‌کند و ناچارید مدام سس اضافه کنید.

۳– اگر خیارشور شما بیش از حد شور است، در اضافه کردن نمک به سالاد الویه دقت کنید.

۴– اگر از کنسرو ذرت و نخود فرنگی استفاده می‌کنید، حتما قبل از مصرف آن را به مدت ۲۰ دقیقه همراه با آب جوش بجوشانید.

۵– سینه مرغ را حتما همراه با پیاز، سیر، برگ بو، چوب دارچین، نمک و فلفل بپزید تا آب مرغ خوشبو و خوش‌طعم شود.

 

منبع: فرارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار