نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ را در شبکه خانگی ببینید

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

مستند تحسین شده «در جست و جوی فریده» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰، اکران آنلاین خود را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرد.

اول صبح؛ «در جست وجوی فریده» عنوان مستندی است به کارگردانی مشترک آزاده موسوی و کوروش عطائی که از روز سکشنبه اول بهمن ماه اکران آنلاین خود را در پلتفرم «فیلمنت» به شکل اختصاصی آغاز کرده است.

مستند سینمایی «در جست و جوی فریده» در یازدهمین جشنواره فیلم حقیقت موفق شد در رشته‌های موسیقی متن «افشین عزیزی) و تدوین (حمید نجفی‌راد) برنده تندیس این جشنواره شود و علاوه بر آن تندیس بهترین فیلم هنر و تجربه و جایزه ویژه هیات داوران را هم از آن خود کند. این مستند در ادامه موفق شد تندیس بهترین فیلم جشن سینمایی ایران را هم به دست بیاورد. موفقیت این فیلم در جشنواره‌های داخلی و اقبالی که منتقدان به آن نشان دادند موجب شد تا در نهایت «در جست و جوی فریده» از سوی ایران به آکادمی اسکار معرفی شود.

این مستند جذاب که در بخش «سینمای دیگر» پلتفرم «فیلمنت» بارگذاری شده داستان دختری به نام «فریده» است که چهل سال پیش در حرم امام رضا رها شده و بعد از انتقال به شیرخوارگاه توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته شده و به کشور هلند برده می‌شود. فریده که در طول این سال‌ها به‌خاطر ترس از سفر به ایران و تمایل نداشتن خانواده‌اش به وطن بازنگشته، چند سالی است از راه دور جستجویی را برای پیدا کردن خانواده واقعی‌اش شروع کرده و حالا برای اولین بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و با سه خانواده که مدعی‌اند خانواده واقعی او هستند، ملاقات کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار